Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Beverly Hills 90210 / foto: Shutterstock

Staré hity nerezaví. Legendy se vracejí

Vyrostli jste na Beverly Hills 90210, Knight Riderovi a poslouchali jste New Kids On The Block (NKOTB)? Není důvod k nostalgii, všechny tyhle věci se vracejí jako bumerang. Pytel s nejrůznějšími remaky už je hodně natržený.

V září startují nové příběhy ze staré adresy, resp. spin-off proslulého seriálu Beverly Hills 90210, v tomtéž měsíci se na hudební scénu vracejí NKOTB, jejichž nové album bude ke stažení na iTunes. A tím to v nejbližší době rozhodně neskončí. Zdá se, že se Hollywood a zábavní průmysl vůbec zamiloval do šlágrů minulého století.

 

„Podívejte se na účesy, které teď letí, muziku, která se hraje, vizáže lidí v branži. Stačí jeden pohled a máte jasno, historie se opakuje,“ utrousil výkonný producent nových příběhů z adresy Beverly Hills 90210 Gabe Sachs.

 

„Když jsme oznámili, že vyrukujeme s obnoveným seriálem, volala nám hromada přátel. Dnes jsou to právníci, doktoři, dělají spoustu rozličných profesí, ale spojuje je fakt, že jsou obrovskými fanoušky původní série s dvojčaty Walshovými, Kelly, Donnou, Dylanem, Stevem a dalšími už legendárními postavami,“ doplnil s tím, že jde o lidi, které byste nikdy „nepodezírali“ z toho, že doslova hltali tuhle teenagerskou soap-operu.


Další předělávky

Návrat starých dobrých časů neznačí jen comeback Beverly Hills a NKOTB. Vracejí se i další hity z osmdesátých a devadesátých let minulého století.

magazin.cz

 

Chystají se předělávky Knight Ridera s mluvícím autem KITTem, stejně jako A týmu, dále filmového hitu osmdesátek Terminátora, oldschoolového hororu Noční můry z Elm Street a další a další libové kousky.

 

Odpověď na otázku, co je za tím, je jednoduchá. Hlavní roli hraje nostalgie.

 

„Hlavní cílovkou jsou nyní lidé, kteří vyrůstali v 80. a 90. letech minulého století. Teď je jim okolo třicítky nebo čtyřicítky, pokud uvažujete, napadne vás poměrně rychle, co by rádi viděli na obrazovkách,“ řekla televizní stanici ABC expertka na popkulturu Elayne Rapping. „Jak téhle cílovce nejlépe prodáte své produkty? Tím, že je zabalíte do pro ní přitažlivého obalu.“

 
Vysoká očekávání

Problémem pro televizní stanice a hudební studia, které všechny tyhle „vykopávky“ posílají postupně zpět na oběžnou dráhu popularity, může být skutečnost, že očekávání jsou pořádně velká, často až nereálná.

 

„To je fakt, laťka je nastavena hodně vysoko. Ale zas na druhou stranu nemusíme budovat sledovanost, už ji prostě máme. Takže je to jako se vším, má to pro i proti,“ uvedl Sachs.

magazin.cz

 

Právě sledovanost, známost pořadů i kapel, je velkým důvodem, proč se do riskantního podniku Hollywood vůbec pouští. Kdysi měli třeba New Kids obrovská turné, během nichž vydělali dokonce více peněz než Madonna nebo Michael Jackson. Není divu, že přemýšlejí o návratu na pódia. Finanční důvody hrají v takovém rozhodování jednoznačně velkou roli.

 
Pro každého něco

Podle profesorky Rapping mají NKOTB velkou šanci znovu uspět. „Lidé se rádi vracejí ve vzpomínkách, idealizují si minulost. Dnešní třicítky si s kamarádkami zavzpomínají na doby, kdy byly mladé a divoké, jaké to tehdy bylo. Zavzpomínají si na pubertu, navíc s těmi, s nimiž tu pubertu prožívaly. Vy byste si v takovém případě nekoupili lístek?“ usmála se.

 

A stejné je to i se seriály. Vracející se postavy z minulého seriálu (Kelly, Brenda) zajistí v případě 90210 přízeň postaršího publika, to pubertální, které původní sérii nesledovalo, zase televize naláká na příběhy, které sami ve svém životě a na svých školách prožívají. Pro každého je tu něco. A kruh se tak uzavře…

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 97