Mobil jako kamera
Kinosál v prestižním Nuart Theatre v Santa Monice praskal ve švech. Není divu, na programu dne bylo promítání filmu Olive, který režisér Hooman Khalili natočil na mobilní telefon. Samozřejmě nešlo jen o nějaké amatérské filmování. Khalili měl k dispozici speciální techniku, která mu umožnila využít mobil jako kameru, včetně takzvané transfokace – používání zoomu a filmování detailních pohybů.
Hodně muziky za málo peněz
Natáčení filmu Olive prý trvalo 22 dní a další tři měsíce strávili filmaři jeho zpracováváním. Režisér Hooman Khalili tvrdí, že mobil má v kinematografii své místo a mnohdy usnadňuje kameramanům práci. Obzvláště při natáčení různých pohybujících se objektů, jako je třeba pití ze šálků, jízda na motorce, let helikoptérou... V těchto případech bývá telefon umístěn přímo na pohybující se předmět a přináší dokonale detailní záběry.
Konec diktátu hollywoodských studií
Spousta těch, kteří novinku Olive viděla, bylo nadšených. Tvrdí, že snímek má „hollywoodskou kvalitu“, ale svou cenou – 500 000 dolarů patří mezi extrémně levné. Proto se teď o Khaliliho snímku Olive mluví jako o revoluční novince, která by díky nízkým nákladům a jednoduché technice umožňovala režisérům určitou nezávislost. V praxi by to znamenalo to, že by tvůrci filmů nebyli tak odkázáni na velká filmová studia, která by už nemohla jejich práci kontrolovat a jakkoli cenzurovat. Pro diváka by to bylo příjemné zpestření – kina by se zaplavila různorodými a zajímavými snímky. Konečně by bylo na co se dívat…
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 2