Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Blíží se letošní ročník PHD Noc reklamožroutů!

Světová reklamní show PHD NOC REKLAMOŽROUTŮ proběhne v pátek 27. 1. 2012 v brněnském klubu FLÉDA a ve čtvrtek 2. 2. 2012 v pražském klubu ROXY. 324 reklamních spotů z 51 zemí světa, v bloku trvajícím 5 hodin, 24 minut a 37 vteřin.

Ke zhlédnutí jsou připraveny ty nejlepší reklamy z celého světa, většina z nich úplně poprvé v České republice. Mezinárodní, exotické, ale i kontroverzní či historické spoty (nejstarší z roku 1935) dokazují různorodost a módní trendy blýskavého světa reklamy.

Letos poprvé se partnerem této významné akce stala mediální agentura PHD. „Efektivní a zároveň vtipná a inteligentní reklama nás baví, protože se vždy snažíme dodávat naší práci i kreativní přesah. Proto jsme byli velmi potěšeni, že můžeme podpořit tuto unikátní akci, která nabízí návštěvníkům výběr toho nejlepší ze světové reklamní tvorby,“ řekl Jiří Herian, výkonný ředitel agentury PHD

PHD Noc reklamožroutů má i letos na programu historické okénko, ve kterém představí „libůstky“ v podobě socialistických reklamních spotů. Diváci se mohou těšit na průřez sovětskými a ruskými reklamami od 30. let až do současnosti. „Vybrané reklamy z tohoto bloku je možné již nyní vidět na stránkách hlavního mediálního partnera, portálu www.mediaguru.cz, kterým agentura PHD přináší ty nejčerstvější novinky ze světa médií a reklamy.“ dodal Herian.

Do výběru byly letos zařazeny i čtyři české reklamy. „Téměř každý si pamatuje sérii reklam Ministerstva dopravy »Nemyslíš, zaplatíš!«. Jeana Boursicota ale zaujaly i spoty méně známé – po celém světě se v rámci The Night of the Ad Eaters bude promítat například reklama Českého muzea hudby (Beatlemanie), Náprstkova muzea (Gejša a Samuraj) či spot na zimní Paralympijské hry ve Vancouveru,” prozrazuje organizátor akce David Horáček.

Hodinu a půl po půlnoci zahájí druhou část večera frontman skupiny Monkey Bussines Roman Holý, jehož program má být pro hosty překvapením. Prozradil pouze, že připravuje speciální představení, ve kterém se ukáže také jako DJ. Následná afterparty bude probíhat až do brzkých ranních hodin, v Brně se ponese v duchu rádia Krokodýl a pražská Noc reklamožroutů bude hostit Fajn rádio.

Brněnská přední klubová scéna FLÉDA se na jeden večer stane absolutním centrem reklamy. „Na Flédě se bude promítat souběžně na 4 plátnech umístěných tak, aby měl každý návštěvník co nejkvalitnější výhled. Dokonce se patrně podaří zapojit i všechna LCD na toaletách v klubu, pokud tedy budete chtít, nemusí vám uniknout jediný spot,“ s úsměvem popisuje technické zabezpečení David Horáček, a dodává, že podobný luxus si budou moci dovolit také návštěvníci pražského kultovního klubu ROXY. Zde se na šesti plátnech bude promítat ve všech klubových sálech, tedy i v galerii, divadle a v příjemné kavárně.

Oba kluby budou pro návštěvníky otevřeny již v 19,00 hod. Reklamní přehlídka bude potom zahájena přesně v 20 hodin večer, a na základě zkušeností z předchozích let a současného zájmu o vstupenky je jistě nejlepší dorazit mezi prvními.

Vstupenky na pražskou část show s třicetiletou tradicí PHD Noc reklamožroutů 2012 je možné zakoupit v sítích TICKETPRO, Ticket Portal a SMS Ticket, pohybují se v rozmezí od 350 do 450 Kč.

Historie akce
The Night of the Ad Eaters (Noc reklamožroutů) je světová reklamní show plná reklamy a hudby s dlouholetou tradicí. Poprvé byla uskutečněna v roce 1981 Francouzem Jean-Marie Boursicotem a ihned slavila úspěch. Po dobytí Francie se následně rozšířila do zbytku světa. Každý rok tato show probíhá na 5 kontinentech ve více než 135 městech celého světa, a jednou z jejích tradičních zastávek je i Praha a Brno. Kromě nepřeberného množství reklam přináší i zajímavé svědectví o naší době. Poselství je natolik jasné a každému srozumitelné, že překonává jazykové a kulturní rozdíly. „Reklamožroutský kult“ slaví v přátelské, příjemné a zábavné atmosféře každoročně více než 300 000 nadšenců na celém světě.

Jean-Marie Boursicot byl velkým filmovým fanouškem již jako malé dítě. Reklamu si prý zamiloval ve chvíli, kdy uviděl plakát propagující smetanový sýr. Základem jeho sbírky se vzápětí stal krátký snímek o bonbónech, který získal od zaměstnance místního kina. Když Boursicot zjistil, že se nikdo na světě shromažďování reklam nevěnuje, vytvořil v roce 1978 největší soukromý archiv reklamních filmů a spotů. Kolekce obsahuje přes 800 tisíc kusů, ročně jich přibývá až 25 tisíc. Zahrnuje reklamy 65 zemí světa včetně České republiky.
magazin.cz

Diskuze k článku:

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!