Nechoďte pozdě
Pozdním příchodem na pohovor rozhodně neuděláte dobrý dojem, právě naopak. Prvním krokem k úspěšnému zvládnutí pohovoru je dorazit na něj včas. Lepší je také počítat s nějakou časovou rezervou a dorazit na místo konání zhruba o deset minut dříve. Pravděpodobně totiž budete neznámí místo chvilku hledat, čas vám může sebrat i komplikace v dopravě. Včasný příchod jednak zmírní vaši nervozitu, dále pak uděláte dobrý první dojem na svého možného budoucího zaměstnavatele.
Dbejte na správné podání ruky a neuhýbejte očima
Již podání ruky na začátku pohovoru stačí k tomu, aby si o vás dotyčný člověk udělal obrázek. Způsob, jakým podáváte ruku, totiž prozrazuje mnohé o vašem sebevědomí a jistotě či nejistotě. Dobrý dojem uděláte krátkým a pevným stisknutím ruky a také tím, že nebudete uhýbat pohledem a budete tedy udržovat oční kontakt. Nenechte se ovládnout nervozitou.
Neházejte špínu na předchozího zaměstnavatele
Pokud budete na pracovním pohovoru špatně mluvit o vašem předchozím zaměstnavateli, řežete si pod sebou větev. Personalistu pravděpodobně napadne, jak asi budete jednou mluvit i o firmě, kam jste přišli na pohovor. Neházejte tedy špínu na firmu ani na bývalého zaměstnavatele.
Zvolte vhodné oblečení
Nevhodné oblečení je další poměrně častou chybou, které se dopouštějí uchazeči o práci. Proto pamatujte na to, že se máte obléknout slušně a čistě. Dámy by rozhodně měly zapomenout na vyzývavé oblečení, ideálně by neměly mít odhalená ramena a dekolt. Výstřihy proto nejsou zrovna nejvhodnější. Extravagantní kousky také nechte doma v šatníku.
Nesnažte se za každou cenu zalíbit
Pokud se budete chtít na pohovoru za každou cenu zalíbit, budete působit poněkud vlezle a trapně. Většina personalistů navíc takové osoby hodnotí jako nedůvěryhodné. Dopředu připravované odpovědi zapomeňte, spíše se uvolněte a nesnažte se nikomu podlézat.
Držte se tématu
Na jakýkoliv dotaz odpovídejte přímo a nesnažte se mluvit mimo téma. Tím byste personalistu odradili, ale také tak trochu nudili. Dlouhé monology také nejsou vhodní, a to ani v případě, že se týkají tématu.
Mluvte pravdu
Lhát se nemá, a to ani při pracovním pohovoru. Pokud bude vaše lež ještě navíc hned odhalena, můžete se rovnou s prací, o kterou se ucházíte, rozloučit. Člověk, který lže, rozhodně ztrácí na důvěryhodnosti a tím mizí i veškeré šance na jeho přijetí do zaměstnání. A můžete si být jisti, že personalisté vhodně volenými dotazy velmi rychle poznají, zda mluvíte pravdu či nikoliv. Pokud jsou vám během pohovoru některé otázky nepříjemné a nepřejete si na ně odpovídat, řekněte to narovinu. Je to rozhodně lepší, než abyste se sami zamotali do vlastních lží.
Nemluvte jenom o penězích
Samozřejmě, že je důležité platové ohodnocení, ovšem peníze by neměly být hlavním tématem pracovního pohovoru. Je slušností počkat, až o financích začne mluvit ten, kdo pohovor vede.
Chovejte se přirozeně
Příliš strojené a nepřirozené chování vám při pracovním pohovoru také body nepřidá. Asi každý se pochopitelně na pracovní pohovor nějakým způsobem připraví, ovšem vaše chování by mělo být co nejpřirozenější. Přetvářka se každému dříve či později vymstí.
Nestěžujte si
Ukřivděnost nemá při pracovním pohovoru místo. Proto si na nic nestěžujte a sami sebe nelitujte. Nikoho to stejně nebude zajímat. Věčně nespokojeného člověka moc firem do svého kolektivu nepřijme.
Chystáte se na pracovní pohovor? Nedopouštějte se těchto chyb!
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!