Vznik multikár
Vozidla Multicar začala vznikat v NDR v polovině 20. století a postupně se stala populárními v celém tehdejším východním bloku. Šlo o užitečné, všestranné pomocníky, kteří zvládli téměř vše a našli uplatnění v mnoha odvětvích. Dnes se s nimi a s novějšími typy setkáváme zejména ve stavebnictví a komunálních službách. Multikára je známa v ČR i za hranicemi, spousta lidí nedá na toto vozítko dopustit a je volbou číslo jedna při nákupu užitkového náklaďáčku.
Legendární model M25
Legendární M25 je veřejnosti znám dodnes, přitom spatřil světlo světa již v roce 1978. Typické jsou pro něj dvoumístná kabina, jednoduchý interiér i exteriér a praktická korba. Vyniká kompaktními rozměry, takže není problém s ním zajet do užších prostor a pohodlně zaparkovat. Příjemně se s ním manévruje a nenechá nás ve štychu tam, kde už větší vozidlo použít nelze.
Obrovská variabilita využití
Zdůraznit musíme variabilitu využití multikár, a to od zemědělství až po komunální sféru. Motor je překvapivě výkonný a robustnost umožní vozit poměrně vysokou zátěž. Poruchovost je nízká, životnost dílů dlouhá a dají se jednoduše vyměnit za náhradní. Díky tomu jezdí M25 dodnes, i když mnohde jsou nahrazeny novějšími typy, které ovšem fungují na podobném základu.
Perfektní dostupnost součástek
At už je jedná o „stařičkou“ M25 či novější modely, například Multicar M31 z roku 2013, určitě potěší perfektní dostupnost součástek. Pro mnoho kupujících je to jedna z podmínek, kupují-li užitkový vůz. Sem tam se totiž dříve nebo později něco pokazí či opotřebuje a je nutná náhrada.
K tomuto článku není otevřena diskuze