PPC kampaně jdou ruku v ruce se SEO. Například široce nejpoužívanější vyhledávač, Google, totiž už nějakou chvíli zobrazuje placené reklamy hned na předních pozicích výsledků vyhledávání. To znamená, že i když se vám podaří být v organických výsledcích na špici, stejně nikdy nebudete první. Tam se nachází placené inzeráty. A jeden z nich může být i váš, když investujete do PPC reklamy.
Chce to nápaditý inzerát a dobrá klíčová slova
Nastavit PPC reklamu zvládne téměř každý, systémy AdWords, Sklik a Etarget, které se v našich končinách používají nejčastěji, jsou celkem intuitivní. Ale pouze odborník dokáže napsat poutavý inzerát, jenž přinutí uživatele kliknout, a vybrat správná klíčová slova s dobrým poměrem ceny a výkonu.
PPC reklama pro vyhledávače se také velmi snadno měří pomocí různých analytických nástrojů (typicky Google Analytics), a navíc cílí na opravdu široké publikum. Lepší internetové místo než Google je snad už jen… Facebook. A i tam se dá zařídit PPC reklama.
Nejvíce času tráví lidé na Facebooku
Mít firemní profil na Facebooku je dnes naprostá samozřejmost. Je potřeba tam být trochu aktivní, přidávat příspěvky a především odpovídat na zprávy a dotazy uživatelů. Tuhle práci zvládne kdejaký středoškolák. Ale umí rovněž nastavit reklamy, které vám přinesou více fanoušků?
PPC reklamy na Facebooku přináší podobné výhody jako ty ve vyhledávačích. Mají výborný poměr cena/výkon, dají se hezky analyzovat, a dokonce je možné je opravdu hezky cílit podle pohlaví, věku, vzdělání, bydliště či zájmů.
Nejjednodušší pro vás bude, pokud oslovíte odborníky, kteří se zaměřují na komplexní PPC kampaně napříč vyhledávači i sociálními sítěmi. Zvládá to například společnost PPC profits, jež svou první facebookovou kampaň realizovala už v roce 2008!
K tomuto článku není otevřena diskuze