Tamní mládež usedá za volant v pouhých šestnácti letech (zatímco alkohol smí až od jednadvaceti). Našinec si musí počkat o dva roky déle a do té doby se zabavit na nějakém tom dvoukolovém prdítku.
Auto je důležité
Každý správný kluk a čím dál častěji i dívka se na řidičák těší. Samozřejmě zejména tehdy, pokud má slíbeno vlastní auto. To má v tomhle věku podobnou pozici jako třeba první polibek, maturita či později manželství. Je to zkrátka jedna z met, jichž je záhodno dosáhnout.
Jenže jaké auto si jako první pořídit? To vůbec není jednoduchá otázka a vyžaduje zohlednění mnoha faktorů. Začínající řidiči přece jen nemají takovou zkušenost, aby se vyplatilo kupovat jim silniční koráby, jež spolehlivě někde odřou. S novými drahými vozy je lepší počkat. Zajímavou variantou jsou bazarové nabídky menších aut v přijatelné cenové hladině, na kterých se dá ideálně rozjezdit.
Není však radno to přehnat. Dvacet let stará auta s několika sty tisíci kilometry určitě nejsou tím pravým, přestože to kdysi byly parádní bouráky a mladí k nim z nějakého důvodu inklinují. Vězte, že jen co vyjedete za bránu bazaru, něco se pokazí.
Není od věci se řídit několika kritérii. Roli hraje určitě cena, ale vyplatí se sledovat i spotřebu, přístupnost, bezpečnost a samozřejmě i výši případného pojištění.
Honda Civic
Jedním z vozů, které se dají rozhodně doporučit a zároveň nejsou z těch, jež by měl každý, je Honda Civic, ať už v hatchbacku nebo sedanu. Auto je to populární především na Západě, u nás k němu lidé zatím vřelejší vztah teprve hledají. Přitom jde o vůz spolehlivý, máložravý a jednoduchý na údržbu. Honda se navíc v poslední době profiluje jako automobilka zaměřená na bezpečnost, takže případný karambol v Civicu snesete lépe než v jiných autech stejné třídy a cenové hladiny. A ke všemu je dost zábavné Civic řídit.
Škoda Fabia
Nad tímhle vozem mládež možná ohrne nos a začne povídat cosi o autě pro chalupáře a minimální stylovosti. Přestože je to zčásti pravda, Fabia stále patří ke špičce své třídy. Jistě, design vám buď sedne, nebo ne, ale prostorný interiér je neoddiskutovatelný, ve slušné škále motorizací si vybere téměř každý a jízdní projev není zdaleka tak špatný, jak by se mohlo zdát. Naopak. A odmítat škodovku jen proto, že je česká, by byla hloupost.
Mazda2
Japonská automobilka se v poslední době hodně snaží a přivádí na trh jeden lepší model než druhý. Velké oblibě se těší také městské vozítko Mazda2, s nímž je hotová radost brázdit nejen pražské ulice, ale i okresky. Je nesmírně agilní, dynamické, a přestože velikostí neohromí, dovnitř se vcelku pohodlně vejdou čtyři lidé a ještě pár tašek do kufru. Při ceně kolem tří set tisíc korun s výkonnějším motorem a solidní výbavou je to jasný adept na koupi.
Fiat Panda
Na první pohled vypadá trochu jako krabice, ale tohle auto patří k nejlepším mezi malými. Překvapí především kvalitou řízení a agilitou, kterou byste do slabého motoru nikdy neřekli. Podvozek navíc nadstandardně dobře drží na silnici, takže se můžete pustit i do odvážnějšího projíždění zatáček. V plné výbavě stojí Fiat Panda 1,2 (44 kw) něco přes dvě stě tisíc, a to je důvod i k pro to, abyste si zvykli na hranatější tvary.
Volkswagen Golf
Samozřejmě, kdo z mladých by nechtěl pěkného vyleštěného golfa. Nový ovšem nepatří zrovna k nejlevnějším, a tak se vyplatí spíše návštěva bazaru. Auto je to skutečně zábavné, relativně bezpečné a ani s několika desítkami tisíc najetých kilometrů se nemusíte bát o jeho spolehlivost. Navíc to už není městský prcek, nýbrž nižší střední třída, stejně jako Civic.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 781