Záměr je jasný, posílit svou image v očích veřejnosti, mluvit přímo se svými fanoušky, pokusit se otupit ostří bujícího skandálu, podat svůj pohled na cokoliv, co se okolo nich šustne, vyrovnat si účty s novináři či paparazzi apod.
„Chcete-li si udržet permanentní kontakt s fanoušky, nemůžete spoléhat na média. Ty se o vás zmíní jednou za tři měsíce krátkou zprávou, což je nedostačující pro to, aby lidé pochopili, co a jak děláte,“ říká Tyler Goldman, šéf sítě blogů celebrit Buzznet Inc. Společnost neustále loví v řadách hvězd, nedávno podepsala smlouvu s herečkou Mischou Barton.
Když nedávno na Lindsay Lohan hodili ochránci zvířat mouku proto, že přišla do jednoho pařížského klubu v kožešině, její přítelkyně Samantha Ronson si na „útočnících“ smsla prostřednictvím blogspotu, kde nenechala na těchto aktivistech nit suchou.
Hvězda reality show The Hills Lauren Conrad zase využila svůj blog, aby si vyřídila účty s novináři za článek, který ji trkl do očí na newyorském letišti.
Tyhle hvězdy zveřejňují svá stanoviska nejen v blogspotech, ale i v rámci sociálních sítí jako MySpace či Facebook a dalších. Stejně jako další milióny uživatelů internetu tam mají své profily, ale na rozdíl od nich jejich profily každodenně projíždějí novináři a citují je. Přesně tak to celebrity chtějí.
Rapidní růst blogujících celebrit
Dědička hotelového impéria a profesionální celebrita Paris Hilton říká, že svou MySpace stránku používá ke komunikaci s fanoušky. „Už jsem četla příliš mnoho lží o sobě samé v novinách. Mí fanoušci chtějí vědět pravdu, kontrolují můj blog, když se dočtou o něčem negativním, chtějí znát mou reakci. Odpovídám jim, ne roznašečům klepů,“ dodává.
Paris je jednou z mnoha celebrit, které si hodně rychle osvojily blogy jako formu komunikace s veřejností. Počet blogujících hvězd přitom v posledních měsících rychle roste.
Je to pro ně jednoduché, než jdou spát, mohou hodit na internet svůj spot. Mohou reagovat bezprostředně na cokoliv, co si přečtou. Navíc v tom okamžiku se jejich vzkaz dostane k zamýšleným příjemcům, což dřív nebylo možné.
Z toho profitují komunitní servery i zmiňovaný Buzznet. Zvýšený zájem čtenářů přináší firmám vyšší příjmy z inzerce, netratí ani hvězdy, s těmi si Buzznet zisk z reklamních ploch dělí. Goldman ale říká, že ne každá celebrita umí zaujmout svým psaním. „Uživatelé musí cítit, že je to autentická výpověď. Pokud tomu tak není, jdou někam jinam,“ zakončil.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 44