Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Mercedes G jako monstrózní terénní šestikolka

AMG vytvořilo z vojenské verze legendárního Mercedesu G luxusní monstrum do arabských pouští.

Pro arabské šejky není žádné auto dostatečně veliké a přemrštěně luxusní. Není pro to divu, že se pro tamní pouště rozhodl Mercedes ve spolupráci s AMG vyrobit unikátní terénní monstrum Mercedes G 63 AMG 6x6, které, jak už název napovídá, disponuje náhonem na všech šest kol. Automobil byl navržen tak, aby měl schopnost zdolávat terén jako tank a přitom posádka uvnitř si užívala nezřízeného luxusu.

magazin.cz

 

Hitlerovi mazlíčci

Šestikolky jsou v běžné automobilové produkci naprostou raritou. Pokud zamíříme do historie, právě Mercedes zkonstruoval v třicátých letech minulého století pro wehrmacht a nacistické pohlaváry několik třínápravových vozidel z řady G. Hitler si je prý dokonce tak oblíbil, že jich měl hned několik rozmístěných po svých hradech v Německu a jeden věnoval generálu Francovi do Španělska.

magazin.cz

 

V nedávné době Mercedes připravil několik stovek šestikolek z řady G pro australskou armádu a právě tento vojenský model se stal společně s klasickou čtyřkolkou G 63 AMG předlohou pro civilní úpravu G 63 AMG 6×6. Karosérie má tvar pickupu a narostly jí především celkové rozměry. Na délku má vůz necelých šest metrů, výšku 2,28 metrů a nastupuje se do něj pomalu jako do náklaďáku, díky čemuž má brodivost až do jednoho metru.

magazin.cz

 

Brutální výkon

Hlavním mottem nového modelu je brutální síla a akcelerace. Tomu se podřizuje vše, včetně spotřeby. Původní třílitrový diesel z obyčejného G-Class modelu nahradil osmiválcový motor s dvojicí turbodmychadel o objemu 5,5 litru. Ten posádku zaboří do sedadel výkonem čtyř set kilowatů a točivým momentem 760 Nm, který dožene auto z nuly na sto kilometrů v hodině za méně než šest sekund. Snadnou jízdu v terénu zajistí obří pneumatiky s průměrem 37 palců, pro něž funguje automatické dohušťování.

magazin.cz

 

Masivní výkon a objem válců společně s nutností rozpohybovat skoro čtyřtunový kolos si vybírají daň v podobě nehorázné spotřeby. Ta se v terénu pohybuje někde kolem třiceti litrů na sto kilometrů, ale kdo by se s takovou prkotinou na Středním Východě, kam je G 63 určen, vůbec zabýval. Možná jen s nádrží o objemu 140 litrů, a tudíž ne zrovna dlouhým dojezdem, by si tamní šejk mohl dělat starosti.

magazin.cz

 

Interiér vozu sice není přímo ze zlata, nepočítáme-li možné speciální objednávky, nicméně na luxus si potrpí. Nechybí v něm pochopitelně všechny moderní vymoženosti včetně multimediálního systému se samostatně stojícím displejem. Tomu všemu také odpovídá prodejní cena, která v přepočtu překročila hranici deseti miliónů korun. AMG plánuje vyrobit 20 až 30 aut ročně, přičemž po uspokojení poptávky z arabských zemí se na ně mohou těšit i zájemci z Ruska a USA.

Diskuze k článku:

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!