Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Když chcete na silnici létat!

Kia s modelem pro_cee’d GT vsadila na propojení působivého designu, nadstandardní výkonnosti a každodenní použitelnosti.

Moderní design. Výkon, který bere dech a zatlačí vás do skvělé sedačky Recaro. Nejmodernější technologie. Design z pera bývalého šéfkonstruktéra Volkswagen. Úžasné elektrony, které nikde nekoupíte. Každý se za vámi otočí. Rozumná cena i spotřeba. Skvělá dostupnost náhradních dílů. O čem to vlastně hovoříme? No přeci o novém modelu KIA cee‘d GT!

magazin.cz

 

Třídveřový sporťák

Nový model Kia připravila ve dvou variantách – pětidveřový cee‘d GT a třídveřový pro_cee‘d GT, na který se nyní zaměříme. Hned na první pohled uhrane velmi propracovanými detaily, mezi něž patří třeba výrazná maska chladiče s nápisem GT nebo červená linka ve spodní části předního nárazníku, která ve spojení třeba s černou nebo bílou barvou laku dokonale kontrastuje a navíc ladí s červenými brzdovými třmeny ukrytými za efektními koly o průměru 18 palců. Hlavním poznávacím rysem modelů GT při pohledu zpředu jsou zejména výrazná denní světla tvořená čtveřicí LED.

magazin.cz

 

Uvnitř si budete doslova hovět na vynikajících sedadlech, pod jejichž tvarem je podepsán specialista v oboru – společnost Recaro. Jejím designérům se podařilo spojit dokonalé držení těla v zatáčkách se špičkovým komfortem, který je potřeba pro každodenní ježdění i cestování na dlouhé vzdálenosti. Sedadla přitom nemají přehnaně široké bočnice, takže se do nich dobře nastupuje.

magazin.cz

 

Palubní deska může být vybavena barevným TFT displejem nahrazujícím konvenční rychloměr. Jeho stupnice, ručičky a další ukazatele se zobrazují přímo na tomto displeji umístěném v zorném poli řidiče. Zobrazení displeje lze rychle měnit pomocí speciálního tlačítka na volantu a získat tak digitální hodnotu rychlosti, sloupcový graf aktuálního točivého momentu a plnící tlak turbodmychadla.

magazin.cz

 

Nadupané motory

Základem pro_cee‘d GT je zbrusu nový motor 1.6 T-GDI. Jde o moderní čtyřválec s přímým vstřikováním a přeplňováním. Motor Gamma používá dvoukomorové turbodmychadlo Twin-Scroll a další technické vymoženosti, které jsou zárukou výkonu 150 kW (204 k) a točivého momentu 265 Nm v rozpětí 1750 až 4500 otáček za minutu. Motor je skutečnou zásobárnou síly. Velmi živě reaguje na pohyby plynového pedálu a má dostatek síly již od nízkých otáček. Po překročení zhruba 3500 otáček za minutu toho ze sebe samozřejmě vydá nejvíce a i svým zvukovým projevem dokáže chytit za srdce.

magazin.cz

 

Podvozek disponuje vyspělou konstrukcí s víceprvkovou zadní nápravou a rychlým stabilizačním systémem. Náklony karoserie jsou minimální a automobil působí i při velmi rychlé jízdě stabilním a jistým dojmem. Řidiči dodává pocit důvěry a přitom jej nechá pohybovat se na hranici fyzikálních možností. Stabilizační systém, který je součástí standardní výbavy, je již v běžném režimu příjemně naladěn. Když jej ale vypnete, GT se vám odmění hravou zadní částí a ještě dramatičtějšími výjezdy ze zatáček.

magazin.cz

 

I přes jasné sportovní ladění lze pro_cee‘d GT považovat za vcelku pohodlné auto. Ačkoliv je pochopitelně méně shovívavé k nerovnostem silnice, rozhodně o něm nelze říci, že je tvrdé nebo uskákané. Můžete s ním v klidu a bez vidiny nepřiměřených nákladů běžně fungovat a přitom, když máte chuť nebo jste na volné klikaté silnici, si za jeho volantem opravdu užít nevídané řidičské zážitky. A to vše za velmi příjemných 446 tisíc korun bez DPH!

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 1