Unikátní vozidlo od švédské firmy Grey Design sice na první pohled připomíná spíše futuristické autíčko na dálkové ovládání, ve skutečnosti se však jedná o precizní konstrukci vybavenou nejnovějšími technologiemi. Supermoderní bugina je navržena tak, aby dokázala překonávat ten nejobtížnější písečný terén a to navíc za takových podmínek těžko uvěřitelnou maximální rychlostí 150 km/h. Špičková inženýrská práce si ovšem vybírá daň v podobě pořizovacích nákladů. Za buginu zaplatíte 199 tisíc Euro.
Písečná střela ze severu
Švédští designéři se podle svých slov při návrhu konceptu buginy Sidewinder skutečně nechali inspirovat autíčky na dálková ovládání. Na první pohled je tato podobnost patrná na masivním podvozku s dlouhými zdvihy a upevnění kol mimo karosérii. Ta je vyrobena z moderního karbonu a její ostře řezaný futuristický vzhled byl navržen a postaven společností Trifilon v bývalých laboratořích automobilky Saab.
„Sidewinder jsme navrhli tak, aby si každý milovník rychlé jízdy či závodění v písečných dunách dokonale užil svůj koníček v pohodlí a stylově,“ uvádí výrobce. „Ať už pojedete napříč pouštěmi Středního východu, nebo vyprahlou částí Spojených států, Sidewinder je perfektní vozidlo, které vás přenese od duny k duně s maximálním komfortem, zatímco high-tech podvozek zajistí skvělou přilnavost k povrchu i snadné zatáčení.“
Hrubá síla
Pod kapotou Sidewinderu šlape opravdu nadupaná výzbroj. Vozidlo pohání osmiválcový motor Chevrolet LSX o neuvěřitelném objemu 8,4 litru, který dokáže vyvinout výkon 630 koní. Točivý moment se tak pohybuje kolem 600 Nm, což v praxi znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za čtyři sekundy a maximální rychlost 150 km/h. To by sice nebyly tak závratné hodnoty, kdyby se ovšem nejednalo o pohyb v hlubokých písečných dunách, v těch nejtěžších podmínkách.
Moderními technologiemi byl pochopitelně vybaven také luxusní interiér. Kromě pohodlných bezpečnostních sedaček se může řidič kochat pohledem na celou škálu přizpůsobitelných OLED displejů, na nichž se zobrazují nejrůznější informace o terénu a stavu vozidla. Výrobce dokonce vyvinul otevřený ovládací systém na platformě Androidu, který umožňuje vývojářům z celého světa jemně ladit optimální uživatelské rozhraní. Pro programátory je k dispozici kompletní SKD kit se standardizovaným automobilovým API rozhraním, díky čemuž je možné vytvářet aplikace s přístupem k datům, které během jízdy zprostředkovávají senzory vozidla.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!