Pomyslný titul krále silnic získalo v roce 2005 Bugatti se svým top modelem Veyron, který v současné době představuje jeden z nejrychlejších vozů, jaký lze v sériové výrobě pořídit. Od jeho uvedení na trh však uběhlo již deset let, a proto se už nějakou dobu spekuluje o možném nástupci. Zástupci Bugatti konečně zákulisní šuškandu novinářům a fanouškům potvrdili a novinku pod označením Chiron hodlají oficiálně představit na jaře příštího roku na autosalonu v Ženevě.
Maximální výkon
Překonat původní Veyron, který byl v populárním pořadu Top Gear označen autem desetiletí, nebude nijak snadné. Použité technologie Veyronu, jehož cena se pohybovala okolo 1,5 miliónu dolarů a vyrobeno bylo 450 kusů, se už tak pohybovaly na hranici výrobních a fyzikálních limitů. Například maximální rychlost 430 km/h se zrychlením z 0 na 100 km/h za 2,5 sekund musela být elektronicky regulována kvůli pneumatikám, které pro tyto rychlosti prostě nikdo nedokázal vyrobit. Současné výrobní technologie se ovšem zase o kousíček posunuly, a proto se od Bugatti očekává zlepšení ve všech parametrech.
Pod kapotou Chironu se pravděpodobně rozburácí osmilitrový W16 motor se čtyřmi turbodmychadly a podle informací uniklých z privátního představení vozu v Dubaji by měl být tento motor schopen výkonu 1500 koní s krouticím momentem 1500 Nm. Taková síla požene Chiron zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhé 2,3 sekundy a na třístovku za ohromujících 15 vteřin. Současně s tím se zvedne také maximální rychlost vozidla. Kde se nakonec ručička tachometru kalibrovaného do rychlosti 500 km/h zastaví je zatím otázkou spekulací. Nejčastěji se hovoří o hodnotách mezi 450 až 480 km/h. S tím koresponduje zpráva z Michelinu, jehož inženýrům se podařilo vyrobit pneumatiky exkluzivně určené pro Bugatti Chiron s rychlostním limitem 480 km/h. Obouvat budou 20” ráfky vpředu a 21” ráfky vzadu, za nimiž se budou ukrývat obří brzdové kotouče s průměrem 420 mm.
Odkaz na historii
Název nového modelu stejně jak v případě Veyronu odkazuje na slavnou historii automobilky Bugatti. Novým vozem automobilka vzdává hold významnému meziválečnému monackému závodníku Louisovi Chironovi, který v roce 1931 zvítězil za volantem Bugatti v Grand Prix Monaka. Pro nás je zajímavé, že se stejným vozem zvítězil v letech 1931 a 1932 také ve Velké ceně Československa na tehdejším Masarykově okruhu v Brně.
Podle vyjádření automobilky je jméno nejlepšího závodníka v historii stáje Bugatti tím nejlepším patronem pro nejlepší supersport současnosti. Zástupci Bugatti vůbec nešetří superlativy, když o Chironu hovoří jako o nejvýkonnějším, nejrychlejším, nejluxusnějším a nejexkluzivnějším supersportu na světě, který stanoví nové standardy v každém ohledu. Za takový luxus se pochopitelně musí i patřičně zaplatit. Auto bude podle všeho stát astronomických 2,5 miliónu dolarů, což ovšem neodradilo prvních 120 dychtivých zákazníků, kteří již podepsali závaznou objednávku. Základní kupé varianta se k zákazníkům dostane v roce 2017, na verzi targa si budou zájemci muset počkat o rok déle.
Bugatti Chiron převezme žezlo krále silnic
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!