Poruchy byly donedávna koloritem velké části italských vozů, o příznivé ceně se až na nejnovější modely Fiatu příliš mluvit nedá, a praktičnost? To je pro Italy cizí slovo.
Italská škola
Přesto mají automobily jako Ferrari či Alfa Romeo jedny z nejvěrnějších fanklubů. Ve světě stále nudnějších a unifikovanějších vozidel jsou totiž synonymem pro nespoutanou vášeň, jiskru v designu a vůbec reprezentují přesně ta auta, za nimiž se člověk otočí.
Dokonalým příkladem byla Alfa Romeo 8C Competizione. A když se tomuhle fešákovi uřízne střecha, vznikne logicky kabriolet pojmenovaný 8C Spider.
Na ulici ale ani jeden z těchto fantastických kousků jen tak nepotkáte. Stejně jako v případě Competizione se i Spider dostane do rukou pouhopouhým pěti stům zájemcům. A jelikož v tomto případě poptávka výrazně převyšuje nabídku, jsou už prakticky všechny zabrány movitými klienty převážně ze Spojených států.
Skvělý marketing
Alfa Romeo sice patří mezi prémiové značky, proč se ale dopouští manýrů vyhrazených těm nejexkluzivnějším, desítky miliónů stojícím autům? Důvod je především snaha zviditelnit se. Jak Competizione, tak jeho bratříček Spider poslouží především marketingovým účelům – lidé se do něj prostřednictvím médií zamilují, a přestože nemohou mít přesně tenhle typ, v jejich očích jednoznačně vzroste kredit vůči značce Alfa Romeo. Od toho už je jen krůček k výběru sériově vyráběného modelu.
Ale pojďme Spideru zlehka nahlédnout pod kapotu. Tam se skrývá vidlicový osmiválec o objemu 4,7 litru a s výkonem 330 kW při 7000 ot./min, který jistě dostojí sportovním charakteristikám vozu. Nesmí chybět kvalitní keramické brzdy Brembo a dvacetipalcová kola z lehké slitiny.
Spider se obšírně představí už za několik dnů v Ženevě, kde by měla být zveřejněna i jeho cena, která ale z výše zmíněných důvodů bude mít tak jako tak spíše ilustrační charakter. Spekuluje se o 150 000 euro, tedy necelých čtyřech miliónech korun.
Co na ní říkáte vy?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 173