Přezdívky vznikají od nepaměti všude a na všechno. Je tedy logické, že po rozšíření automobilů vznikaly i mezi nimi. Jaké jsou u nás ty nejznámější a proč se jim tak říká?
Bavorák – BMW
Tato přezdívka vychází z prostého faktu, že auta BMW se vyrábějí v Bavorsku, což je na rozlohu největší německá spolková země, která má dokonce více obyvatel, než celá naše republika. Název BMW Bavorsko přímo obsahuje – Bayerische Motoren Werke. Přezdívku má „Bavorák“ nejen u nás, ale třeba i v Anglii. Tam se mu ovšem přezdívá „Beamer“ nebo „Beemer“, což znamená paprsek. Zřejmě proto, že je BMW tak rychlé? Zajímavé je, že v domácím Německu se žádná přezdívka příliš neujala, zřejmě z důvodu jednoduché výslovnosti BMW v německém jazyce.
Olympiáda – Audi
Další kvalitní německá značka, která se u nás těší velké popularitě. Audi „schytalo“ pojmenování „Olympiáda“ kvůli jeho znaku – čtyř stejných kruhů, které se překrývají v podobné vzdálenosti, jako ty olympijské. Nic naplat, že jsou jenom čtyři oproti olympijským, kterých je pět – tři nahoře a dva dole. Po nadupané Olympiádě touží většina našich mladých hochů s vysokou hladinou testosteronu a ambicemi. Naopak starší generace preferuje jiné značky.
Prostřelená slepice – Škoda
Zde vychází přezdívka opět ze znaku automobilky. Logo totiž připomíná slípku, která je zasažena šípem do zadních partií a dále prostřelena. Tvůrci loga samozřejmě měli na mysli okřídlený šíp, ale lidé rádi vymýšlejí jiné přezdívky. Je pravda, že „prostřelená slepice“ se používá spíše mezi odpůrci značky a sama přezdívka není tak rozšířená, hlavně z důvodu, že je o mnoho delší, než název značky.
Kachna – Citroen 2CV
Levné francouzské auto, které se vyrábělo neuvěřitelných 42 let, od roku 1948 až do 1990. Přezdívku „Kachna“ dostalo díky velkému odpružení náprav a z toho vyplývající houpavé jízdě. Ta byla navíc i pomalá, první modely dokázaly vyvinout rychlost pouze 65 kilometrů v hodině, a ani nejnovější Kachny nepřekročily stodesítku. Automobil je dodnes možné vidět na našich silnicích, známý se stal hlavně díky francouzskému seriálu Četník ze Saint-Tropez. V prvních letech výroby Francie nemohla uspokojit poptávku a lidé na něj čekali i 2 roky. Méně (a nechvalně) známá přezdívka Citroenu 2CV je „feťácké auto“ – z důvodu jeho oblíbenosti mezi drogově závislou spodinou francouzské společnosti.
Užovka – Škoda 105 S
A jsme opět v našich krajích. Řeč je o automobilu Škoda 105 S první generace. Přezdívku získala z důvodu úzkých zadních světel a celkově i zadní části karoserie. Užovka nikdy nebyla znamením luxusu a v podstatě se jednalo o nejlevnější auto po konci výroby Škody 100.
Medvěd – Mercedes-Benz
Trojci známých a velmi kvalitních německých značek uzavírá Mercedes-Benz. Přezdívku dostal jak kvůli své mohutnosti, tak i zkrácením názvu samotné značky, slovo Medvěd se zde tedy přímo nabízelo. Medvědi jsou považováni v průměru za nejexkluzivnější a nejdražší značku z německé trojice BMW, Audi, Mercedes-Benz. Jsou oblíbení spíše u starších ročníků – zejména podnikatelů. Potkáte v nich tedy většinou klidnější a zkušenější řidiče, než kteří jezdí například v Audi.
Zdroje:
https://autozine.cz/bavorak-bimmer-beemer-a-dalsi-unikatni-prezdivky-znacky-bmw/
https://garaz.cz
Kachna, Olympiáda, Bavorák, Užovka, aneb jak vznikly přezdívky slavných automobilů?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!