Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Bentley Continental / foto: bentleymotors.com

Continental není jen fešák bez mozku. Přináší ideální rovnováhu mezi výkonem, luxusem a praktičností

Continental GT se zapsal do historie nejen Bentley, ale celého automobilového průmyslu jako „ten elegán“. Nadstandardně luxusní kupé ale přináší víc než jen líbivý design. Zjistěte, čím si populární model získal srdce svých příznivců.

Continental dělá parádu

Ano, první ve výčtu jeho kvalit musí být krása. Continental GT už na první pohled křičí „jsem luxusní auto“. Teď ale nemluvíme jen o typické matricové mřížce chladiče nebo dominantních 21palcových kolech s pěti trojitými paprsky. Bentley Continental na přeplněných silnicích vyčnívá celým svým exteriérem. Výška 1 405 mm z něj činí skutečně nízký sporťák, který při bočním pohledu ještě zmenšují masivní kola. Naproti tomu malé čočky předních světel tvoří s rozestoupenými zadními blatníky okatý kontrast, jejž nelze přehlédnout. Celý vůz tak působí přesně tím správným dojmem – štíhle, atleticky a mrštně. Drobné detaily, jako jsou eliptické čtyřdílné koncovky výfuku, pak už jen připomínají, že jde skutečně o Bentley.

Zvenčí pozlátko, uvnitř prázdno? Ani náhodou!

To, co Continental GT slibuje zvenčí, poskytne i uvnitř a ještě k tomu přihodí něco navíc. Svým interiérem se totiž naprosto vymaňuje ze světa luxusních automobilů a připomíná spíše miliardovou jachtu nebo soukromý tryskáč.

 

Díky vyladěnému řemeslnému zpracování Bentley skloubilo všechny prvky od dřevěné palubní desky přes kožené potahy až po kovové zdobení a vytvořilo překvapivě fungující rovnováhu.

Typ dýhy, barvu kůže sedadel a stropu i podobu prošívání nebo ozdobných emblémů si každý prominentní zákazník Bentley může upravit ke své spokojenosti. Na celkovém dojmu to ale nic nezmění. Pravé kouzlo Continentalu GT totiž tkví v detailech.

Oněmi detaily jsou například broušené kroužky lemující výdechy klimatizace se stejným vzorováním jako u předních světel. Nebo kovová kolečka povznášející obyčejná tlačítka volantu na úroveň Bentley.

Naprostou třešničkou na dortu je však otočný displej. V jednu chvíli si můžete užívat všechny výhody moderní doby s dotykovým displejem infotainmentu. Stisknutím jednoho tlačítka se ale dostanete zpět do dob analogových budíků, které dokonale ladí s celým interiérem, a navíc navozují autentickou atmosféru ikonických vozů 20. století.

Ale co tedy Continental GT umí?

Poté, co opadne prvotní okouzlení, budete chtít zjistit, co ten fešák vlastně umí. Vězte, že zklamaní nebudete.

Toto „tintítko“ v základním provedení pohání silný osmiválec o objemu 4 litrů s točivým momentem 770 Nm. K ukočírování tak budete mít 542 koní, kteří dokážou jet rychlostí až 318 km/h a z 0 na 100 vás vystřelí za 4 sekundy.

Zkrotit nadupaný stroj je ale s technologií Bentley hračka. S nastavitelným režimem jízdy si sami vyberete, zda upřednostníte sportovnější režim pro nejsilnější jízdní zážitky, nebo komfort, který ve voze Bentley nesmí chybět. Stabilizační systém Bentley Dynamic Ride udržuje auto pevně na vozovce s minimálním náklonem karoserie v zatáčkách a karbonkeramické brzdy na přání pak ještě o něco zvýší už tak dostatečnou brzdnou sílu.

Sportovnější než kdy dřív

Stále je vám to málo? Pak právě pro vás Bentley vyvinulo Continental Speed – výkonnější a sportovnější Continental než kdy dříve. Šestilitrový motor W12 mu zvýšil výkon na 650 koní a točivý moment na 900 Nm. Z 0 na 100 se tak dostane už za 3,6 sekundy a dokáže jet rychlostí až 335 km/h.

Podle Christopha Georgese, prezidenta Bentley Americas, je GT Speed ultimátním vyjádřením výkonu Bentley. Na pohodlí a luxus ale nezapomíná. I proto si letos vysloužil titul auta roku od magazínu Robb Report.

Malý, a přesto silný grand tourer od Bentley se stal jakýmsi archetypem britských cestovních vozů. Objevte jeho kouzlo i vy.

Continental není jen fešák bez mozku. Přináší ideální rovnováhu mezi výkonem, luxusem a praktičností

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!