Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Robot / foto: shutterstock

Petr Vaněček popisuje, jak funguje AI v praxi v AAA Auto

O využití AI (umělé inteligence) ve firmách se mluví prakticky neustále. Stále je ale dost těch, kteří si praktické využití v jejich firmě nedokáží představit. Patříte mezi ně? Příkladem může být AAA Auto.

Jak myslíte, že se dá AI využít při prodeji ojetých vozů?

Na tuto otázku odpovídá Petr Vaněček, nový co-CEO AURES Holdings, společnosti, která provozuje AAA Auto, Auto Diskont, Driverama a Mototechna. AURES Holdings Petr Vaněček vede společně s Karolínou Topolovou, je to ale právě on, kdo má na starosti oblast IT, digitalizace, data managementu a inovací. Naštěstí je to správný člověk na správném místě. Moderních technologií se totiž nebojí.

Petr Vaněček pro  AAA

AAA Auto sází na strojové učení už od roku 2014

Není to ale jen Petr Vaněček. Celé vedení společnosti si uvědomuje, jak důležité je neobracet se zády k moderním technologiím, a to už spoustu let. S AI začínali v době, kdy většina firem o něčem takovém neměla ani tušení.

„Vzhledem k tomu, že jsme začali se strojovým učením už v roce 2014, tak si myslíme, že máme opravdu dostatečný náskok před konkurencí,“ říká Petr Vaněček o AI v AAA Auto.

V mnohých úkolech je umělá inteligence zcela běžně využívána. Namísto lidí například skenuje nové inzeráty na internetu a vytipovává vozy, které by byly vhodné ke koupi. Vytváří popisky inzerátů nebo odpovídá na některé rutinní otázky zákazníků. Aktuálně se v AAA Auto experimentuje i s hlasovou umělou inteligencí, již brzy byste si tedy na zákaznické lince mohli popovídat s robotem. A nejspíš byste to ani nepoznali.

Petr Vaněček pro AAA

AI pracuje pilně, ale zaměstnance nenahradí

Nahradí tedy zaměstnance v AAA Auto již brzy umělá inteligence? Nikoliv. Jak říká Petr Vaněček v podcastu Industrial, cílem je spíše synergie lidských zaměstnanců a AI. V podcastu promluví i o tom, kolik v jejich firmě berou IT specialisté a proč musí podepisovat všechny nákupy aut nad dva miliony korun.

K tomuto článku není otevřena diskuze