Saab 9-3 Turbo X, tak zní celé jméno černého ďábla, kterého bychom si na silnici tolik přáli potkat i přesto, že bychom si z pohledu na černou šmouhu asi moc neužili.
Už při prvním pohledu musí být každému jasné, že zde není vše úplně tradiční. Obří osmnáctipalcová kola obutá do pneumatik o šířce 235 mm, snížený podvozek přicucnutý až na zem, dravý přední nárazník, zadní difuzor s dvojicí elegantních kosočtvercových koncovek výfuku a tajemné velké X s magickým přídavkem Turbo.
To jsou jen ty nejviditelnější indicie prozrazující výjimečnost tohoto vozu. Ale zůstat pouze u oslintávání zevnějšku by byla škoda, protože další z klenotů na vás čeká pod kapotou tohohle broučka.
Brutální krouťák
Zde buší benzínové šestiválcové srdce s nutným přeplňováním, které při objemu 2,8 litru vypumpuje ze svých útrob fantastický výkon 280 koní (206 kw) a brutální krouťák 400 Nm.
Samozřejmostí bude i nedávno představený systém pohonu všech kol Saab XWD s mezinápravovou spojkou Haldex poslední generace, který bude u pana X doplněn o elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností na zadní nápravě.
Na stovku zrychlí náš krasavec za 5,7 sekundy a maximálně bude uhánět elektronicky omezených 250 km/h.
Jen omezený počet
Tahle posílená devět-trojka s důležitým emblémem X bude vyšperkovaná i uvnitř, kde se může omezený počet majitelů těšit na pochopitelné temné tónování, doplňky z karbonu a potažení sedaček kůží.
Pokud jste tedy fandy této švédské automobilky, milovali jste před třiceti lety model 900 Black Turbo nebo kterýkoliv z modelů řady 99/900, anebo prostě jen zbožňujete precizní výkonné limuzíny, utíkejte s objednávkou k nejbližšímu prodejci.
Saab 9-3 Turbo X bude k dispozici v omezené sérii ve druhém čtvrtletí příštího roku a na počest svému prapředchůdci a názvu se bude vyrábět pouze v černé metalíze.
Uchvátila vás temná stránka síly?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 50