Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Audi A3 TDI clubsport / foto: Shutterstock

Zběsilé A3 TDI Clubsport Quattro

Automobilka, jež má čtyři kruhy ve znaku, se rozhodla vytvořit ráj pro tuningové nadšence. Alespoň tedy ty naftového ražení. Jak jinak lze totiž nazvat oplastované a přečipované Audi A3 s turbodieselem?

Pravda je ovšem trochu jiná, studie A3 TDI Clubsport Quattro vznikla ku příležitosti 27. ročníku Wörtherseetour, který se uskuteční koncem května v Rakousku. Naftové speciály u této automobilky ale nejsou žádnou novinkou. S jedním už dokázala dobýt Le Mans a motor spalující naftu je přichystán také do sportovního modelu R8.

magazin.cz

Ale zpět k upravené A3. Jako první uhodí do očí designové úpravy karoserie, zjednodušeně řečeno spoilery, kam jen oko dohlédne. Přední je doplněn masivním žebrováním v duchu myšlenky single-frame a dvěma obrovskými vstupy vzduchu. Rozšířené prahy a vytažené blatníky jsou samozřejmostí a poněkud evokují speciály seriálu DTM, ve kterém Audi účinkuje. Lesk karoserii dodává dvoubarevný lak, který je kombinací odstínů Ibis White a Briliant Red. Tato barevná kombinace nebyla zvolena náhodně – zkuste si tipnout, jaké barvy má Rakousko na vlajce? A osmička na boku pak značí rok 2008, nebo také podobnost interiéru s tím v supersportu R8.

magazin.cz

Pod bílou kapotou našel místo upravený vznětový dvoulitr, konečně s vstřikováním common-rail. Techniky Audi byl vyladěn na maximální výkon 165 kW a největšího točivého momentu 450 N.m dosahuje už v 1750 ot/min. Není pak překvapením, že červenobílý bolid se na stovku dostane za 6,6 sekundy a dotáhne to až na 240 km/h. To už bude většině silničních soupeřů ukazovat dvě masivní koncovky výfuku, které zakončují zcela nově naladěné výfukové potrubí. Informace pro ekology – tento motor plní emisní normu Euro5, platnou až v roce 2010.

magazin.cz

Šestistupňový manuál s hořčíkovou skříní postupuje točivý moment dále na elektronicky ovládanou a hydraulicky řízenou mezinápravovou spojku. Elektronika pak následně určuje, zda bude poháněna pouze přední náprava, nebo se zapojí do práce i zadní kola.

magazin.cz

Poslední lahůdkou jsou tlumiče Audi magnetic ride. Kapalina v nich působením elektrického napětí mění svou viskozitu,  tím mění i charakteristiku tlumiče, tedy celého podvozku. O tom, zda si tento exkluzivní kousek budete moci objednat u svého dealera Audi, není zatím nic známo.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 296