Pravda je ovšem trochu jiná, studie A3 TDI Clubsport Quattro vznikla ku příležitosti 27. ročníku Wörtherseetour, který se uskuteční koncem května v Rakousku. Naftové speciály u této automobilky ale nejsou žádnou novinkou. S jedním už dokázala dobýt Le Mans a motor spalující naftu je přichystán také do sportovního modelu R8.
Ale zpět k upravené A3. Jako první uhodí do očí designové úpravy karoserie, zjednodušeně řečeno spoilery, kam jen oko dohlédne. Přední je doplněn masivním žebrováním v duchu myšlenky single-frame a dvěma obrovskými vstupy vzduchu. Rozšířené prahy a vytažené blatníky jsou samozřejmostí a poněkud evokují speciály seriálu DTM, ve kterém Audi účinkuje. Lesk karoserii dodává dvoubarevný lak, který je kombinací odstínů Ibis White a Briliant Red. Tato barevná kombinace nebyla zvolena náhodně – zkuste si tipnout, jaké barvy má Rakousko na vlajce? A osmička na boku pak značí rok 2008, nebo také podobnost interiéru s tím v supersportu R8.
Pod bílou kapotou našel místo upravený vznětový dvoulitr, konečně s vstřikováním common-rail. Techniky Audi byl vyladěn na maximální výkon 165 kW a největšího točivého momentu 450 N.m dosahuje už v 1750 ot/min. Není pak překvapením, že červenobílý bolid se na stovku dostane za 6,6 sekundy a dotáhne to až na 240 km/h. To už bude většině silničních soupeřů ukazovat dvě masivní koncovky výfuku, které zakončují zcela nově naladěné výfukové potrubí. Informace pro ekology – tento motor plní emisní normu Euro5, platnou až v roce 2010.
Šestistupňový manuál s hořčíkovou skříní postupuje točivý moment dále na elektronicky ovládanou a hydraulicky řízenou mezinápravovou spojku. Elektronika pak následně určuje, zda bude poháněna pouze přední náprava, nebo se zapojí do práce i zadní kola.
Poslední lahůdkou jsou tlumiče Audi magnetic ride. Kapalina v nich působením elektrického napětí mění svou viskozitu, tím mění i charakteristiku tlumiče, tedy celého podvozku. O tom, zda si tento exkluzivní kousek budete moci objednat u svého dealera Audi, není zatím nic známo.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 296