Ale kde vybírat, pokud vás zajímá design a sportovní duch? Přece v Itálii, tam buší opravdové cuore sportivo.
A proto jsme vybrali deset aut, které mají v rodném listu místo narození Itálii. Kousky, které mají duši a zapsaly se nejen do historie, ale hlavně do paměti nadšených řidičů.
FIAT Panda
V jednoduchosti je síla, a tak Panda vydržela ve výrobě až do roku 2003, kdy byla nahrazena další – stejně povedenou generací.
Maserati Bora
Pokud jste na to měli koule, mohli jste šlápnout uprostřed uloženému V8 na krk a vystřelit až na 265 km/h. Touto rychlostí se dnes tyto vozy už určitě nepohybují, ale mistrovským designem určitě stále upoutají i na hollywoodském bulváru.
Ferrari 308 GTB/GTS
Lancia Stratos
Vidlicový šestiválec o objemu 2,5 litru z Dina byl v základu vyladěn na 140 kW. Jeho umístění uprostřed spolu s krátkým rozvorem a malou hmotností dělalo z Stratosu exceletní závodní náčiní. V rukou amatéra ovšem bohužel také smrtící zbraň.
Alfa Romeo Spider
O tom ostatně svědčí i počet let, po které se vyráběla. Neuvěřitelných 27 roků, v rozmezí let 1966 – 1993, přitom si vždy, přes občasné zásahy designérů, vůz zachoval duch Itálie s plátěnou stahovací střechou.
Ferrari 250 GTO
Mimochodem, pokud se podobný krasavec dostane do aukční síně, jsou ve hře desítky miliónů. A mluvíme o dolarech, ne o korunách...
FIAT 500
Levné lidové auto začalo v roce 1957 novou éru italského motorismu a svůj hold mu nyní retrodesignem vzdává i nová generace uvedená na trh v roce 2007.
Lamborghini Countach
Během téhle doby se hodně konkurentů snažilo urvat jeho skalp, ale z Lamba se postupem času stával čím dál více výkonější a - pravda - také "ospojlerovanější" stroj.
Ferrari Enzo
Ferrari začalo techniku z F1 používat už v modelu F40, ale Enzo je mistrovskou ukázkou skloubení závodních technologií a civilního designu v jednom harmonickém celku. Prostě ultimátní italské auto jak má být...
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 118