Oč se vlastně jedná? J8 vychází z civilního modelu Wrangler, a je notně upraven pro výkony v terénu. Vždyť Chrysler bude nový model nabízet jen armádě, humanitárním organizacím a firemním zákazníkům.
Jak už jsme řekli, tento speciál technicky vychází z modelu Wrangler, jenž je přímým následovníkem legendárního armádního Jeepu Willys, který proslavila zejména druhá světová válka. K tomutu odkazu se hlásí i J8čka, a to zejména modulárností své stavby.
K dispozici bude s krátkou i prodlouženou kabinou o počtu čtyř i dvou dveří. Možnému bojovému nasazení odpovídá zesílený žebřinový rám a předimenzované brzdy, nápravy a jejich zavěšení či odpružení.
O pohon se stará čtyřválcový turbodiesel 2,8 CRD o výkonu 160 koní. Jeho 400 N.m kroutícího momentu se přenáší - jak jinak - přes pětistupňový automat. Díky tomu si poradí i s přívěsem o váze 3,5 tuny.
Do samotného Jeepu je možno naložit až 1250 kg. Pro srovnání - do fabie lze naložit maximálně kolem 500 kg. Co se jízdních výkonů týče, zaujalo nás jedno číslo – 762 mm. Co toto číslo znamená? Jde o brodivost džípu. Zrychlení z nuly na sto vojáky asi moc zajímat nebude a nám je u tohoto auta taky fuk.
A perlička na závěr, pokud vlastníte vrtulník, pak na náraznících J8 najdete speciální oka, která vám umožní jeho pohodlný letecký transport.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 89