Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Volkswagen Concepts / foto: trendhunter

Jaká budou auta za 20 let?

Jestli vás někdy napadlo, jak by mohly vypadat auta za deset dvacet let, pak vám koncern Volkswagen připravil odpovědi podle svého gusta. Důležité je, že to má pořád čtyři kola, tedy alespoň většinou…

Jednou z volkswagenovských vizí je dvousedadlové Ego. Název by napovídal, že v tom budete jezdit sami, ale kdo by vás potom za volantem sportovně založeného Ega obdivoval, že? Další z vizí německého koncernu představuje One, tam už opravdu budete sami, má jít o vozítko do zhuštěného městského provozu. A nechybí ani na rodinu orientovaný VW Room.

 
Zábava i město

Představme si každý koncept zvlášť. Nejdříve Ego. Kupátko s dveřmi otevíranými nahoru jako křídla, mělo by být zábavné, ale také bezpečné. Právě o bezpečí by se mělo starat hned několik prvků, především kamery a spousta zabudovaných senzorů, od ultrazvukových přes radarové až po laserové.

magazin.cz

 

One představuje ideální vůz do města, radikálněji rozvíjí koncept dnešních smartů, které si najdou parkovací místo prakticky kdekoliv. Po designové stránce jde o skořápku v podobě vajíčka na třech kolech, se zamýšlenou snadnou manévrovatelností a dostatečným komfortem uvnitř.

magazin.cz

 

Vozy One by navíc měly umět tvořit automaticky řízené vláčky, což by podle výrobce mělo být využitelné zejména během dopravních špiček. Prostě byste jen seděli uvnitř, třeba si i schrupli nebo se místo na provoz soustředili na poslech muziky či vyřízení důležitých hovorů.

magazin.cz

 
Prošpikované pomocníky

No a konečně třetí z vizí automobilové budoucnosti v podání Volkswagenu – VW Room. Tento vůz by měl být takovým rodinným náklaďáčkem, schopným odvést všechny členy famílie i s jejich vybavením.

magazin.cz

 

Počítá se přitom s integrovanými asistenčními systémy, které pomohou řidičům, nebo spíše řidičkám, prakticky s jakoukoliv dopravní situací, od samotného řízení až po výpočet optimální trasy a propracovaný navigační systém.

 

Podle německého koncernu by se mělo ve všech případech jednat o maximálně ekologické vozy poháněné biopalivem a elektřinou, všechny by spolu měly umět komunikovat a díky tomu tak lépe než jejich lidská posádka předcházet dopravním problémům, zácpám a nehodám.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 470