Jenže jejich fanatismus je vedl do dalšího válčení a prolévání krve. Ta tekla také z těl spojeneckých vojáků, obzvlášť těch, kteří byli posíláni přímo do srdce nepřítelovy říše.
Herní Bratrstvo neohrožených
Jako starý známý Matt Barker a jeho výsadkářská jednotka. Když se spojenci koncem roku 1944 rozhodli zaútočit na co nejvíce místech, byli tito hoši vyhozeni z letadla a s otevřenými padáky se snesli na území okupovaného Holandska. Zde měli naplánovánu sérií záškodnických úkolů. Byla to skutečně pekelná dálnice.
Tento podtitul ostatně již třetí díl oblíbené akční série Brothers in Arms skutečně nese. Čekalo se na něj dlouhé roky, vývoj sužovaly problémy, ale nakonec tento nevlastní herní příbuzný Bratrstva neohrožených či Zachraňte vojína Ryana konečně vyšel.
Na rozdíl od jiných druhoválečných akcí, a že jich je velká spousta, se Pekelná dálnice vyznačuje snahou vybudovat mezi vámi a muži z vaší jednotky emocionální pouto. Mezi jednotlivými misemi si s vámi povídají, vtipkují, ale když jde do tuhého, vidíte jim na tváře odhodlání či strach.
Emoce a skvělá podívaná
Stále jsou to jen virtuální postavy, ale autoři hry dobře pochopili, že válka není jen o zabíjení co největšího počtu nepřátel, ale i o vnitřním prožitku, pochybnostech a celé řadě dalších pocitů.
Parťáci mají svá jména a vy jakožto Matt Barker je používáte, když na ně křičíte rozkazy. Tím se vám spolubojovníci tak nějak vryjí pod kůži. A teď si představte, že některý z vašich mužů padne. Ano, bez toho by pracné budování vztahů nikdy nedosáhlo katarze. Ta vás nakopne a naplní ještě větší nenávistí. Tak si představujeme válečnou atmosféru.
Vývojáři ji však budují i jinak. Například perfektním audiovizuálním zpracováním. Nejen modely vojáků patří k žánrové špičce, ale když před vámi spojenecké bombardéry složí nacistickou fabriku, je to efekt sloužící jako odměna za všechna ta příkoří.
Budova padá za ohlušujícího randálu, který je doprovázen motory letadel, nedaleko se ještě ozývá střelba a vy díky schopnému fyzikálnímu enginu vidíte korektně se řítící stavbu.
Uvážlivý postup
Ač to tak na první pohled nevypadá, Brothers in Arms 3 se velmi liší například od Call of Duty. Hrdina ani žádný z jeho parťáků si nemůže dovolit vběhnout na zteč jako Rambo. Okamžitě by totiž nastal „game over“. Je třeba se krýt za překážkami, vykukovat jen v příhodných chvílích a především dávat smysluplné rozkazy jednotlivým týmům.
K ruce dostanete postupně přepadový, bazuka a minometný tým. Spolubojovníky se vyplatí rozmístit tak, aby nepřítel po zahájení palby co nejrychleji zaťukal na nebeskou bránu. Jasně nejúčinnější je tak obklíčení.
Pokud jste hráli předchozí díly Brothers in Arms a cítíte, že to byl váš šálek čaje, nad trojkou neváhejte. Je to prakticky ta samá zkušenost, jen v hávu vyspělejších technologií a výraznějšími emocemi.
Určitě se ale najde i skupina hráčů, kterým tento styl hry nesedne. Brothers in Arms: Pekelná dálnice totiž není ani arkádovou střelnicí typu Call of Duty, ani válečným simulátorem, jakým byla třeba Operace Flashpoint.
Razí svou střední cestu, pro kterou je na trhu místo, ovšem milovníkům obou extrémních pólů symbolizovaných zmíněnými hrami prostě vonět nemusí.
Výrobce: Gearbox Studios
Distributor: Playman/Cenega
Cena: 999 Kč (PC verze), 1599 Kč (Xbox 360 a PS 3 verze)
Hodnocení: 8/10
Videorecenze v angličtině
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 82