Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ferrari California / foto: Shutterstock

Ferrari v naftě? Prý nesmysl

Italský výrobce sportovních vozů se jasně vyslovil proti naftovým motorům ve svých autech.

Ferrari jasně zavřelo dveře možnosti instalovat do svých aut motory se vznětovým spalováním. Jejich náhradou mají být nízkoobjemové turbomotory a hybridní agregáty. A proč se vúbec Ferrari zabývá podobnou myšlenkou? Důvodem jsou budoucí limity exhalací připravovaná pro jednotlivé výrobce automobilů.

Lamborghini to nezavrhuje
Oproti tomu tradiční rivalové mluví jinak. Italské Lamborghini myšlenku nafťáků zcela neodmítá, plány na instalaci dieselu do Porsche Cayenne jsou už tvrdou realitou.

„Diesel není tou cestou, kterou chceme jít,“ řekl výkoný ředitel Ferrari Amedeo Felisa minulý týden při uvedení nového modelu California na trh. „Není to v našem strategickém pětiletém plánu a nemyslím si, že diesel je odpovědí na problém.“

Problémem je myšlena potřeba snížit emise sporťáků Ferrari až o 40 %. Totiž ze současných průměrných 400 g/km na 280-300 g/km v roce 2012.

Změna koncepce
Pro vývojáře to velká výzva vyžadující změnu celkové koncepce. Na řadu přijdou menší, účinnější přeplňované motory s přímým vstřikem paliva. Možná i hybridní systémy, které si odzkouší v příští sezóně seriálu Formule 1.

Poslední přeplňovaný motor, jednalo se o vidlicový osmiválec 2,9 l, se přitom objevil v roce 1987 v skvostném F40. Uvidíme, jak se s tím Ferrari popere. Podobná cesta u BMW dopadla navýsost dobře.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 168