První díl se objevil již v roce 1996 a od té doby zaujal milióny hráčů po celém světě. Na třetí díl jsme ale čekali hodně dlouho a skoro už to vypadalo, že s ním autoři nepočítají. Nakonec se ale přece jenom urodil a příjemně překvapil.
Tři frakce
Zapomeňte na tradiční rozložení sil mezi Spojence a Sověty. Red Alert 3 přichází s novým příběhem. Podle něj Sověti neunesli porážku od Spojenců a rozhodli se využít dosud nedokončený časoprostorový stroj. Vydají se časem nazpět, zneškodní Alberta Einsteina, aby Američanům nemohl sestrojit atomovku a rozhodnou se celou partii rozehrát znovu.
Jenže stroj nebyl zcela dokončený a už vůbec ne dokonalý. Cestou zpět časem se tak nějak zapomnělo na Japonce, kteří posílili a představují tak třetí mocnost – Říši vycházejícího slunce. Pro hráče to znamená, že místo dvou stran mají na výběr hned ze tří. A to je plus především pro herní variabilitu.
Jednotlivé frakce totiž vůbec nejsou stejné, ba právě naopak. Používají jiný typ výzbroje. Zatímco Spojenci se opírají o silnou tankovou páteř své armády, které je mohutná a útočně drtivá, Sověti staví spíše na levných, zato však početných jednotkách. No a Japonci, to jsou mistři hi-tech věciček. Nepřekvapí, že se v jejich řadách prohánějí obří mechové vedle samurajů vybavených světelnými meči.
Hodně vody, prosím
Oproti předchozím dílům byl značný důraz položen na vodní element. Lodě a ponorky tu tak hrají výraznou roli. Část základny se dá vystavět na vodě a některé z jednotek zvládají obojživelný režim – buď vzduch-voda, nebo země-voda a samozřejmě nechybí ani země-vzduch.
Boj tak probíhá na více frontách, často na souši i na moři zároveň. Navíc je třeba takticky ohlídat přístupové cesty z vody. Jednotky totiž nemohou vyjet na zemských povrch, kde se jim zachce, ale potřebují písečný nájezd. Nepřekvapí, že právě u nich dochází k nejtvrdším bojům.
Red Alert 3 sestává z trojice kampaní pro jednoho hráče, z nichž každá má kolem deseti misí. To dohromady dělá slušnou herní dobu. Ta je navíc prokládána hranými sekvencemi, v nichž se vyskytují herci druhé, ale stále hollywoodské kategorie. A hodně, ale opravdu hodně přehrávají. Ještě, že tak. Red Alert byl vždy jakousi válečnou parodií a tyto předěly mu dodávají břitký a humorný charakter.
Taky na konzolích
Samotná hratelnost je přesně taková, jakou byste od třetího dílu Red Alertu čekali. Tedy až na řadu modernizačních prvků, zejména v oblasti ovládání, prakticky stejná jako u předchůdců. Jednotlivé mise jsou ale přece jen variabilnější, nabízejí vyžití v podobě dynamicky se nabalujících úkolů a dokáží strhnout.
Jde sice o tradiční a ohraný koncept realtime strategie, ale pokud bychom ho měli zpracovat nejlepším možným způsobem, výsledek by byl Red Alertu 3 asi docela podobný.
Užijete si také v multiplayeru. Autoři připravili množství map, na kterých můžete svádět bitvy až se sedmi protihráči do aleluja. Potěší i možnost zahrát si kampaně s kamarádem po síti. Pak je třeba v plnění zadaných úkolů spolupracovat.
Třetí Red Alert nevychází jen na počítače, ale i na konzole. Verze pro Xbox 360 už je dostupná, ta pro Playstation 3 se objeví začátkem příštího roku. Nutno dodat, že i na konzolích se dá hra slušně ovládat, i když komfortu myši a klávesnice s gamepadem nedosáhnete asi nikdy.
Výrobce: EA Los Angeles
Distributor: EA Czech
Cena: 1199 Kč (PC verze), 1499 Kč (Xbox 360)
Hodnocení: 8/10
Videorecenze:
Ukázka hraných scén:
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 97