Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Motorkářka / foto: shutterstock

Ekosprinter: první elektrický superbike

Je zaděláno na první Velkou cenu bez emisí.

Jedná se o první elektrický superbike v historii a disponuje zhruba stejnou maximální rychlostí jako první čtyřtakt - Honda CB750 z roku 1969. Ta se pohybuje kolem dvou set kilometrů v hodině.

Velká cena bez emisí
Prototyp je pojmenován TTX01 Electric Superbike a má demonstrovat rostoucí potenciál ekologického motosportu. Ostatně, první Velká cena bez emisí se údajně blíží a do budoucna by mohlo jít o přední sportovní disciplínu.

magazin.cz

Konstrukce je převzata od Suzuki GSX750, ovšem vnitřek už se diametrálně liší. O pohon se starají dva elektrické motory Agni Lynch, každý s výkonem o 43 koních. Dohromady to tedy dělá 86 koní a krouťák o 125Nm.

Cílem je dostat do produkce druhou verzi motorky, která ponese název TTX02 a bude mít lehkou konstrukci z uhlíkových vláken a rekuperační brzdný systém. Do prodeje by se měla dostat v roce 2010 a tvůrci počítají s padesáti prodanými kusy za rok. Jeden by měl stát zhruba 600 tisíc korun.

Slušné zrychlení
Nový prototyp nejenže bezproblémově funguje, on je dokonce i docela rychlý. Například zrychlení z nuly na stovku zvládá za 3,5 sekundy. Pravda, na regulérní superbiky to nestačí, ale na první vlaštovku úctyhodný výkon.

Prototyp vznikl proto, aby ukázal veřejnosti, že elektrický pohon neznamená nudu. Podle zakladatele společnosti TTXGP Azhara Husseina, který se zabývá ekologickými závody, zatím lidé nechápou elektrické motorky jako závodní stroje. A právě tento předsudek má být odbourán.

To je podle Husseina zásadní věc, kterou je třeba udělat, aby se podařilo změnit návyky kupujících. V segmentech jako jsou motocykly se lidé orientují právě podle závodů.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 174