Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
F.E.A.R. 2 / foto: Shutterstock

F.E.A.R. 2: bát se není špatné

Nejrůznějších stříleček se každoročně rodí desítky. Kdo chce zaujmout, musí jim dodat potřebný šmrnc a něco nad rámec pouhého vybíjení nepřátel.

Vytoužené pokračování
F.E.A.R. to v roce 2005 dokázal a stal se jednou z nejlepších akcí za poslední dobu. Z jeho temné, hororové a mystické atmosféry mrazilo, což podporovala ještě vynikající umělá inteligence protivníků. A pokračování je na tom podobně, byť ne vše je tak ideální, jak by být mohlo.

Druhý díl F.E.A.R. nese podtitul Project Origin a jeho příběh se začíná odvíjet souběžně s koncem jedničky. Hráč je opět postaven do role vojáka ze speciální jednotky, která má vyřešit podivnosti dějící se v zamořeném městě.

magazin.cz

Nemá cenu popisovat děj podrobně. Vězte však, že se na scénu vrací typická hororová holčička v červených šatičkách, která je samozřejmě mrtvá, ale jako přízrak prochází celým příběhem a má v něm nezastupitelnou roli. Stejně jako hráč, který o tom ale zpočátku neví a svůj vztah k tomu, co se děje, bude objevovat postupně.

Šťavnaté přestřelky

Pravdou je, že příběh je vyprávěn poněkud zmateně ve formě jakýchsi vizí, kterým dlouho nebudete rozumět, obzvlášť pokud jste nehráli nebo si nepamatujete minulý díl.

Jakmile ale do sebe začne vše zapadat, je to o poznání zajímavější a člověk chce zjistit, jak to tedy je. K tomu je třeba projít zhruba desetihodinovou herní dobu, což je dnes slušný standard.

magazin.cz

V jejím průběhu byste se měli ponejvíce bavit záživnými přestřelkami. Zbraně jsou konvenčního charakteru (automatické pušky, brokovnice, raketomet, hřebíkomet…), ovšem jejich použití na nepřátele je zábavné.

Protivníci se dělí do dvou skupin. Tou první jsou obyčejní vojáci, útočící většinou v menších skupinkách. Potěší, že se chovají poměrně chytře – snaží se být neustále v pohybu, kryjí se za překážkami, které pak dokáží přeskočit a schovat se jinde atd. Bohužel, nevyvarují se ani očividným chybám, jako je vběhnutí přímo před vaší mušku. Nad to je třeba se povznést. Pak si přestřelky opravdu užijete.

magazin.cz


Hororová atmosféra bez lekaček

Druhou skupinou nepřátel jsou monstra. Některá se zneviditelňují, jiná působí na vaši psychiku a třeba i zatřesou obrazem, další jsou jenom neuvěřitelně rychlá. Všeobecně se proti nim bojuje těžce a leckdy je dobrou taktikou prostý útěk.

Atmosféra hry si zachovala svou ponurost z minulého dílu a připravte se tak na neustálé mrazení v zádech. Jen škoda, že autoři nedotáhli hororový potenciál o kus dále. Například lekaček je minimum, což je škoda.

magazin.cz

K výtkám bychom mohli zařadit i vcelku monotónní design úrovní. Není to sice tak stereotypní jako minule, ale ani občasné výlety do ulic města či boj v exoskeletonu hru neozvláštní na takovou míru, abyste si řekli „wow“.

F.E.A.R. 2: Project Origin je zkrátka po všech stránkách řemeslně dobře provedenou střílečkou s hutnou atmosférou a slušným zpracováním. Na to, aby se stala vysloveným hitem, který by se skloňoval jako první díl, však něco schází. Autoři možná trochu zaspali dobu a přinesli spíše nášup k jedničce, než aby reflektovali současné trendy. Doba už ale o něco pokročila…

magazin.cz

Výrobce: Monolith
Distributor: CD Projekt
Cena: 999 Kč (PC verze), 1599 Kč (Xbox 360 a PS3)

Hodnocení: 7/10

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 215