Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Souboj titánů. Microsoft Bing proti Googlu!

Dlouho se o tom jen šeptalo, ale teď už je to oficiální.

Microsoft se rozhodl, že už nadále nebude sledovat rostoucí náskok Google v oblasti vyhledávání, jež se ukazuje být nejdůležitější doménou na internetovém trhu, a vytáhne do boje s novým vyhledávačem.

Nikoliv Chandler Bing
Ten se jmenuje Bing (původně zněl název Kumo) a testovací provoz má být spuštěn už velmi brzy – 3. června. A to i v české verzi. Nahradí tak dosavadní službu Microsoftu Live Search, která si však nedokázala na trhu vydobýt dostatečně silnou pozici. Google ji – stejně jako ostatní – doslova válcoval.

Microsoft nyní hlásá, že už ví jak na to. Tvrdí, že současné vyhledávače nedávají uživatelům příliš přesné výsledky a že až šedesát procent dotazů zůstává v podstatě nezodpovězeno.

Bing tak má nabídnout vyhledávání mnohem přesnější, strukturovanější a zasazené do jasnějšího kontextu. Dovede prý také odpovídat na otázky, což by mělo usnadnit vyhledávání méně zkušeným uživatelům.

Dá se říct, že Bing je poměrně improvizovaným produktem. Ještě loni se totiž Microsoft chtěl spojit s druhým největším vyhledávačem na trhu – Yahoo. To však odmítlo jeho grandiózní nabídku z jarních měsíců, aby si jeho vedení na podzim – za postupující finanční krize – mohlo rvát vlasy, že neprodalo.

magazin.cz

Nepřekonatelný Google
Konkurovat takovému kolosu jako Google je nesmírně komplikované a je otázkou, zda to Microsoft může v nějaké rozumné době z nuly zvládnout.

Vždyť Google je vůbec nejdražší značkou na světě. Její hodnota se cení na 100 miliard dolarů a místo vyhledat už se používá slovo „vygooglovat“ nebo chcete-li "hezky česky" - "vygůglovat".

Také uživatelé ke Google velmi tíhnou. Ukázalo se, že více věří výsledkům vyhledávání tehdy, když je nad nimi hlavička Google, a to i přesto, že pocházejí z jiných vyhledávačů.

S takovou popularitou a internetovou mašinerií bude těžké se měřit. Microsoft sice do začátku chystá masivní reklamní kampaň, do níž hodlá vrazit 100 miliónů dolarů, ale jsme skeptičtí v tom, zda to bude stačit na více než několik procent trhu.

V dlouhodobé perspektivě by však Microsoft přece jen mohl zabodovat, a to zejména tehdy, když funkce Bingu budou stát opravdu za to a nabídnout ke Google, pokud možno lepší, alternativu.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 124