Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Bugatti Veyron / foto: Shutterstock

Turbo žihadla: stovka za 2 vteřiny!

Je celá řada kritérií, podle kterých je možné posuzovat vozy. Někdo žádá co nejprostornější, jiný co nejjednodušší, ale od počátku automobilového věku převažuje otázka: „a kolik to jede“?

Vyvolení vědí, že pocitu z rychlé jízdy se nelze nabažit, natožpak odolat fantastickému zrychlení. Zapomeňte na to, co se prohání po českých silnicích a pojďte nahlédnout do říše šoférových snů. Pokud bychom si měli vybrat auto, které nás má jednou přejet, volili bychom právě z této nabídky. Turbo auta!

Bugatti Veyron
Bugatti Veyron je už tři roky po svém vypuštění legendou. Není divu – tento klenot stojí zhruba třicet miliónů korun, a i když nemalou sumu vyskládáte ve francouzské výrobně na stůl, nikdo vám nezaručí, že auto skutečně získáte. Veyronů se totiž vyrobí pouhých tři sta kusů, přičemž podle údajů mizejí rychlostí sedmdesáti za rok. To znamená, že jich už mnoho nezbývá.

Sériová výroba však přinesla Bugatti Veyron titul nejrychlejšího bouráku tohoto druhu. Vyšvihne se až na 400 km/h, přičemž cesta na vrchol netrvá ani příliš dlouho. Na stovku Veyron zrychlí za 2,5 sekundy, 320 km/h zvládne v rámci 25 vteřin. Není divu, symbolických 1001 koní a osmilitrový motor se někde projevit musí.

Když nic jiného, tak nás může těšit aspoň fakt, že na tohle Bugatti je možné narazit i u nás. Vlastní ho jeden z místních boháčů Radim Passer.

Barabus TKR

magazin.cz
Dvojitý turbomotor V8, který pohání Barabus TKR z Itálie, je ještě větší pořízek. S pouhými čtyřmi koňmi navíc dosahuje lepších hodnot než Veyron! Zrychlení z 0 na 100km/h mu nezabere déle než 1,67 sekund. Maximální rychlost se pak pohybuje kolem 430km/h. Za dvanáct miliónů dolarů jde o nabídku, kterou je těžké odmítat.

SSC Ultimate Aero TT
Absolutním rekordmanem, který to dotáhl až do Guinessovy knihy rekordů, je SSC Ultimate Aero TT od Shelby Super Cars. Osmiválcový motor (dvojité turbo) o objemu 6,3 litru byl navržen pro jedenadevadesáti-oktanový benzín. I díky němu (samozřejmě motoru) dosahuje úchvatných a těžko představitelných rychlostí. 440 km/h opravdu stojí za to, byť zrychlení není tak skvělé jako u dvou předchozích kousků – „pouhé“ 2,7 vteřiny na stovku. Pod kapotou však má zdaleka největší ustájené stádo – 1183 koní.

Zbytek světa
Nejen naprostou elitou živ je člověk. Ani další vozy vybavené motorem s přeplňovaným turbodmychadlem nejsou k zahození. Co třeba Saleen S7, Nissan GT-R, Porsche 911 Turbo či Audi RS TT?

Co na to říkáte vy?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 183