Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Škoda Superb / foto: Škoda-Auto

Nový Superb: kombi, 4x4 a Turbo

Škodováci už nemohli dál sledovat stále se množící falešné návrhy nového Superbu, a tak vypustili na veřejnost první oficiální fotografii nové generace jejich největšího vozu.

Jediná oficiální fotografie tak konečně poodhaluje roušku tajemství, na které si Škodovka tak dlouho hrála. A co že to nová fotografie odhaluje? Především to, že uniknuvší pirátské fotografie vskutku ukazovaly finální podobu Superbu. Nová vlajková loď dostává zcela podle očekávání aktuální kukuč mladoboleslavské automobilky a znovu rozvíjí motivy představené na Roomsteru a rozpracované na nové Fabii.

Nový Superb bude veřejnosti oficiálně představen na březnovém autosalonu v Ženevě a podle tiskové zprávy se představí s plnou náručí „zajímavých technických řešení“. Podle neoficiálních informací bude nová generace přesně něco mezi liftbackem a sedanem. Nový Suberb by se mohl představit s patentovanou konstrukcí, která tyto dva druhy otevírání pátých dveří spojí a Škodovka tak bude moci zaútočit svou nejsilnější zbraní, obřím úložným prostorem.

magazin.cz
Na ten by měla o rok později navázat i verze Combi a jak známe Škodovku, neunikneme ani verzi Škoda Superb Combi Scout, tedy oblíbené prodloužené verzi s pohonem 4x4. Koncernová technika VW je příslibem dobrých jízdních vlastností a moderní palety pohonných jednotek. Očekávat lze moderní čtrnáctistovku 1.4 TSI, avšak těžko říct, kterou její variantu Škodovka využije. K dispozici je výkonová varianta 90, 103 nebo 125 kW.

Motor 1.8 TSI nabídne buď 118, nebo 125 kW. Chybět nebude ani přeplňovaný bijec 2.0 TFSI z Octavie RS. Pro fanoušky ropy přichystá Škoda pravděpodobně agregáty 1.9 TDI a 2.0 TDI, které se představí konečně s technikou common-rail, jež dá vale éře systému čerpadlo-tryska.

Jako bonbónek se očekává nasazení šestiválce 3.6 FSI, který dnes nalezneme ve VW Tuareg. V potaz by mohly přijít i agregáty 3.2 FSI a 3.0 TDI. V případě těchto silných agregátů se špitá cosi o pohonu všech kol, který by využil klasický systém Haldex známý z nynější Octavie. Tentokráte by však šlo o již čtvrtou generaci tohoto systému. Máme se na co těšit!

Jak se vám líbí?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 147