Škoda na ženevském autosalonu oficiálně představila přísně utajovaný koncept nazvaný Vision D. Pro mnoho návštěvníků to bylo velmi příjemné překvapení a doslova valili oči. Čisté tvary, ostré linie světel a spousta hran představené Škodovky ohromily většinu milovníků moderního, lehce sportovního designu.
Zaostřeno na detaily
Z prezentace automobilky bylo jasné, že Vision D má být ukázkou budoucího směřování značky a u chystaných modelů se dočkáme většiny jejích detailů. Sněhobílý koncept je poměrně velký pětidvéřový liftback, který díky tvaru prosklené střechy a sklonu zadního okna připomíná současnou Octavii. Nejvýraznějším prvkem je zadek s výklopným spojlerem, který má elegantní švih, a dveře neobvykle zakončené do špičky.
Při zkoumání detailů narazíte na novou masivnější masku chladiče s ostřejšími okraji a novým řešením oblasti kolem loga. Dále vás překvapí ostrá zpětná zrcátka, bezrámová okna dveří, vyklápěcí kliky typické pro koncepty, skleněné prvky v interiéru a zejména malá, ostře řezaná přední světla. Nový tvar světlometů připomíná některá řešení na dražších Audi.
Bude se vyrábět?
Vize D se bohužel ve své podobě do výroby nedostane, jedná se pouze o představení budoucího designu, o jehož vznik se zasloužil šéfdesignér mladoboleslavské automobilky Jozef Kabaň. Nicméně i přes rezolutní oficiální odmítnutí, nový koncept nápadně připomíná tajně testovaný model zachycený na špionážních fotkách ve Švédsku. Podobná Škodovka by totiž mohla představovat chybějící model velikostně pasující mezi Fabii a Octavii, o jehož přípravě se dlouhodobě spekuluje.
Oficiální informace zatím hovoří pouze o přípravě nové řady Octavií a rovněž nejmenšího modelu škodovky s očekávaným názvem Citigo, která se jako vůbec první model bude kompletně vyrábět v zahraničí, konkrétně v Bratislavě. Zda se tedy dočkáme dalšího modelu, třeba se staronovým názvem Felicia, je zatím pouze předmětem spekulací.
Expanze škodovek
Novinkou v automobilce je také představení nové podoby loga, které je jednoduší a postrádá vavřínový věnec i nápis Škoda Auto. Tradiční černý kruh kolem zeleného okřídleného šípu nově vystřídal chromový kruhový rámeček.
Automobilka v následujících letech plánuje rozšíření modelové řady, přičemž si klade za cíl představit dva nové modely ročně, zdvojnásobení výroby na 1,5 miliónů vozů ročně i expanzi na čínský a indický trh.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 24