Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Need for Speed: Pro Street / foto: Shutterstock

Need for Speed: už žádné honičky s policií...

Nejnovější díl slavných závodů se vyvázal z undergroundového prostředí a vrací se k zábavě ze závodění jako takového. Bohužel se neubránil citelným přešlapům.

Need for Speed patří k nejdelším videoherním sériím vůbec. Jako taková si prošla mnoha fázemi – zprvu šlo o požitek z jízdy po přírodních tratích či obyčejných silnicích, později přibyli pronásledující policisté, jednou byla celá hra zasvěcena značce Porsche a v posledních několika letech se závody nesly v undergroundovém duchu stylu Rychle a zběsile. Hráči vyjadřovali zájem milióny nakoupených kopií, ovšem všem bylo jasné, že musí dojít ke změně.

Legální nádech

magazin.cz
Electronic Arts se svému dolu na peníze rozhodlo dát legální nádech. V Pro Street se proto jezdí šampionáty v podobě jakýchsi závodních víkendů, kdy absolvujete vždy několik jízd rozdílných typů.

Jde například o okruhové závodění, rychlostní dragy, vcelku zábavné drifty (smykováním je třeba udělat co nejvíce bodů) či průjezdy relativně rovných drah rychlými, ale extrémně nestabilními vozy, které rozplave i menší zatáčka.

Need for Speed bylo vždy synonymem pro arkádové, tedy extrémně nerealistické závodění. Tvůrci se bohužel rozhodli pro změnu stylu a rozkročili se více směrem k simulaci. Jenže tak nešikovně, že výsledný jízdní model za moc nestojí.

Auta jsou nevyzpytatelná, jejich ovládání není ani příliš zábavné, ale ani kdovíjak vyzývavé – zkrátka se chovají divně. To negativně ovlivňuje hratelnost, která se oproti starším dílům zhoršila.

Desítky bouráků. Stačí to?

magazin.cz
Oficializace závodění navíc odnesla významný element honiček s policajty, které byly s většinou dílů série neodlučitelně spojeny. To je velká škoda a další důvod, proč závody brzy přestanou bavit.

Situaci se snaží zachránit bohatý obsah. K dispozici jsou desítky fantastických bouráků, mnohé z nich se ale liší jen fasádou a podle ovládání byste jen těžko poznali, zda zrovna ovládáte BMW či Nissan. Tuning je na tom podobně – na pohled bohatý, umožňující vizuálně upravit auťáky, ale funkčně patrný jen při větších skocích.

magazin.cz
Neříká se nám to lehko, ale Need for Speed: Pro Street patří k nejslabším dílům série, není-li rovnou tím nejhorším vůbec. Je to škoda – slavná značka měla osvěžující vítr v zádech, ovšem ten ji nedokázal dotlačit tam, kam bychom si představovali. Takhle hra zůstala na půli cesty a pro hráče je spíše nezajímavá.

Výrobce: Electronic Arts
Distributor v ČR: EA Czech
Cena: 1299 Kč

Co si o nejnovějším NFS myslíte vy?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 215