Popravdě jde také o jedno z mála aut, které Američanům závidíme. Není tedy divu, že jsme si při pohledu na novou ZR1 museli nasadit slintáček.
Novinka je založena na šesté generaci klasické Corvetty. Pohání ji silný osmiválec LS9 o objemu 6,2 litru, což je oproti Z06 se 7 litry překvapivý rozdíl. Za přispění kompresoru typu Roots od Eatonu se dostal na parádní hodnoty výkonu 462 kw (620 koní) a točivého momentu 802 Nm.
Devadesát procent točivého momentu je produkováno v v rozmezí 2600 až 6000 ot./min. Maximální rychlost se má pohodlně vyšplhat na hodnotu 320 km/h, dost možná ale ještě výše, což ze ZR1, spolu se zrychlením 0-100 km/h pod tři sekundy, dělá nerychlejší auto koncernu General Motors.
Nejezděte pomalu
Tah pohonné jednotky se do kol dostává prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky od Tremecu. S ZR1 nemá cenu jezdit pomalu. Rychlosti se totiž díky kotoučovým brzdám z karbonu není třeba bát. Vzadu se o brždění starají patnáctipalcové kotouče, zatímco vpředu mají ještě o půl palce víc.
Sportovnímu dojmu z jízdy velmi napomáhají také pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměrech 335/20 ZR20 vzadu a 285/30 ZR19 vpředu.
Od „obyčejné“ Z06 je ZR1 odlišitelná i řadou designových prvků. Například příď byla výrazně upravena tak, aby ještě více evokovala sportovní zaměření. Středem kapoty je potom možné nahlédnout na kryt motoru. Pro zachování co nejnižší hmotnosti bylo použito jednodílné karbonové střechy.
Chevrolet Corvette ZR1 bude zkrátka skvostným sporťákem, a to jak po jízdní, tak designové stránce. Ani cena při pohledu na nabízenou kvalitu není přemrštěná. Sto tisíc dolarů je při současném kurzu hotovou pobídkou ke koupi.
Video
Vadila by vám Corvetta v garáži?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 102