Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sociální sítě na mobilu / foto: shutterstock

Sociální sítě dávají prostor k nenávistným komentářům

Na sociálních sítích se objevují různé příspěvky. Mnoho lidí se uchýlí k napsání komentáře i přesto, že se jich dané téma nijak osobně nedotýká. Proč vlastně?

Co nutí lidi komentovat příspěvky na sociálních sítích, i když k tomu nemají co říct?

Je až s podivem, kolik se najde lidí, kteří napíšou komentář pod příspěvek na sociální síti. Často nenávistný a zlý. Často je to pod příspěvek, který se jich nijak osobně nedotýká.

Nenávistné komentáře
Nenávistné komentáře – Zdroj: Shutterstock.com

Na sociální síti najdete příspěvek o dopravní nehodě, která stála řidiče život. Pod příspěvkem se začnou hromadit komentáře, kde lidé vyjadřují upřímnou soustrast rodině. Hodně komentářů je bohužel ve znění, že to řidiči patří. Že neměl jezdit jako frajer, že si za to může sám a podobně. Proč vlastně? Proč někteří lidé mají tu potřebu ještě posolit krvácející ránu v srdci pozůstalých? Ať k nehodě došlo jakkoliv, z jakéhokoliv důvodu, znamenalo to ztrátu lidského života.

Dalším případem jsou komentáře třeba pod výrobky. Doma vyrobíte nějakou originální dekoraci do bytu nebo namalujete obraz a přes sociální sítě ho nabídnete k prodeji. A je to tu opět. V komentářích jsou slova chvály, dotazy na cenu za výrobek, ale i pohrdavé komentáře. Pohrdavé a až zlé komentáře lidí, kteří sami nikdy nic nevyrobili ani nenamalovali. Komentují se slovy, jak někdo může za takovou hrůzu zaplatit. Tady pozor. Každá věc má svého kupce a to, že to nejste vy, neznamená, že to nebude někdo jiný. Co se nelíbí jednomu, může se líbit druhému.

Zvědavci na internetu
Zvědavci na internetu – Zdroj: Shutterstock.com

Když už musíte komentovat, vyjádřete svůj názor, ale nebuďte zlí

Máte potřebu se vyjádřit k něčemu, co se vás zrovna přímo netýká? Když už si to nemůžete odpustit, nebuďte zlí. Komentář může napsat každý, o tom žádná, ale chce to myslet, než něco vyplodíme. Myslete na to, že pokud okomentujete obrázky autonehody se slovy, že si za to může řidič sám a že mu to patří, on sám si to nepřečte. Budou to číst pozůstalí, kteří ho znali i jinak než jako řidiče kaskadéra, ale třeba jako milujícího tátu nebo manžela.

Když budete psát pod příspěvek s výrobkem, že výrobek nestojí za nic, myslete na to, že zrovna tohle se někomu líbí a že vy sami byste nezvládli vyrobit ani tohle.

Jde o to, že když už komentář, tak slušný. Slušnost je znakem kultivovaného chování a zdravého rozumu.

 

Zdroj:

https://www.performia.cz/blog/negativni-komentare-na-socialnich-sitich-kde-se-berou-a-jak-na-ne

Sociální sítě dávají prostor k nenávistným komentářům

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!