Mnoha lidem se čím dál častěji stává, že při výkupu aut není jejich vozidlo přijato. Autobazary totiž neustále zvyšují své standardy, a proto odmítají i zájemce, kteří by u nich nejspíš dříve i uspěli.
Hodně se zde projevuje neochota majitelů do svého auta ještě před prodejem něco investovat, ale často by stačilo, kdyby se lidé řídili několika základními pravidly, díky kterým nebudou později mít žádný problém svoje vozidlo dobře prodat.
V tomto článku získáte několik užitečných rad, jak zvýšit své šance na bezproblémový a rychlý prodej v autobazaru.
Výkup auta není dobré podcenit
Jen z veřejně dostupných statistik prodejců ojetých automobilů můžeme zjistit, že každý den odmítají desítky až stovky nabídek na odkup. Někteří lidé prostě přijedou k prodejci přímo z práce, aniž by své vozidlo předem řádně zkontrolovali a opravili případné nedostatky. To je však pro úspěšný prodej naprosto zásadní. Pojďme se proto podívat na ty nejzásadnější prohřešky majitelů aut určených k prodeji.
Vadný nebo chybějící filtr pevných částic
Tento problém patří k nejčastějším důvodům neúspěšného odkupu vozidel s dieselovými motory. DPF (Diesel Particulate Filter) neboli již zmiňovaný filtr pevných částic je totiž povinnou výbavou pouze vozidel se vznětovými motory. Pokud tedy vlastníte auto se zážehovým (benzinovým) motorem, tato problematika se vás netýká.
DPF patří k dražším komponentům. Jeho cena se většinou pohybuje od 20 000 do 80 000 Kč a mnoho motoristů kvůli vyšší ceně jezdí s poškozeným filtrem.
Ti ale musí počítat s tím, že takové vozidlo při prodeji zcela jistě neprojde přes vstupní kontrolu, protože absence tohoto filtru je hrubým prohřeškem, který ničí naše zdraví.
Právní a technické vady
Některá auta budou při výkupu také ihned odmítnuta kvůli skrytým vadám právního charakteru.
Může se jednat například o zástavní právo na dané vozidlo nebo jeho zabavení exekutorem. Autobazary nahlíží při posouzení do různých registrů, a pokud víte, že váš automobil je postižen vadou tohoto charakteru, nemá ani cenu zkoušet prodej v těchto institucích.
Samostatnou kapitolou jsou různé technické vady. K těm vůbec nejčastějším patří především úniky provozních kapalin, problémy s elektronikou vozu nebo s klimatizací. Ve většině autobazarů vykoupí i vozidlo, které má nějaké technické problémy, nicméně musíte počítat s tím, že dostanete méně peněz. Samozřejmě existují firmy, které vykupují i vraky.
Stočené kilometry a úklid vozu
Počet najetých kilometrů je v posledních letech ověřován čím dál důkladněji, především díky většímu množství vzniklých registrů a množství informací. Přesto však existují lidé, kteří ani netuší, že právě jejich auto má stočenou nějakou tu tisícovku kilometrů. Pokud na tento problém přijdou až zaměstnanci výkupu vozidel, je již pozdě, a vy u nich pravděpodobně neprodáte. Rozhodně se nepokoušejte stočit kilometry u prodávaného vozidla, protože vás to může přijít opravdu draho.
Další často doporučovanou věcí je úklid automobilu před samotnou návštěvou bazaru. Tato činnost jistě přidá vozidlu plusové body, které se mohou projevit na částce, kterou následně obdržíte.
Jak tedy úspěšně prodat?
Jak jsme se dozvěděli výše, stačí si pohlídat několik základních věcí a šanci na úspěšný prodej vozidla tak zvýšíte o několik desítek procent. V závěru přinášíme stručné shrnutí aktivit, které se nevyplatí opomenout.
Nejdůležitější je:
- u dieselů zkontrolovat přítomnost a funkčnost filtru pevných částic,
- ujistit se, zda na vozidlo není uvalena nějaká sankce,
- uklidit a umýt auto, aby hezky vypadalo.
Pokud zrovna hledáte kupce pro své auto, věříme, že vám informace uvedené v článku pomohou při samotném prodeji.
Setkali jste se někdy s nesmyslnými požadavky autobazarů na vykupovaný vůz? Budeme rádi, když v komentáři napíšete, jaký vás nejvíce překvapil.
K tomuto článku není otevřena diskuze