Jak by takový záznam měl vypadat? V dnešní době už není nutné si s ním dělat starosti, lze ho vést elektronicky.
Školení BOZP je klasickým příkladem, protože je povinné všude. Různé pozice si však vyžadují různá další školení. Vždy je potřeba mít důkaz, že skutečně proběhla.
Proč potřebujete důkaz o proběhlém školení?
Záznam o školení po vás mohou vyžadovat úřady a kontrolní úřady (jako OIP, SÚIP), a to v podstatě kdykoliv. Například pokud se stane nějaký pracovní úraz či nehoda na pracovišti, úřady budou chtít prokázat, že byli zaměstnanci proškolení o bezpečnosti práce. Stejně tak si však důkaz o školení mohou vyžádat jen za účelem kontroly.
Jaké jsou náležitosti záznamu o školení?
V záznamu o školení by vždy mělo být uvedeno jméno a příjmení zaměstnance, název organizace, název školení, datum absolvování, osnova školení, způsob ověření znalostí apod. Pokud si na školení najmete profesionálního školitele, obvykle se o tuto formalitu postará, a jestliže se rozhodnete využívat LMS systém pro online kurzy, záznam budete mít pravděpodobně vyřešený elektronicky.
Uchovávejte záznamy o školení elektronicky
Českou jedničkou na vzdělávání zaměstnanců online je společnost PREVENT, která provozuje rovnou dvě platformy, a to INSTRUCTOR a EDUNIO. Obě dvě nabízí elektronické podepisování záznamů o školení. Pomáhají tedy zbavit se nutnosti tisknout papírové záznamy a vše podepisovat ručně.
Elektronický záznam pro online kurzy lze podepsat na libovolném dotykovém zařízení (tablet, mobil, monitor) či myší. Uživatel se navíc identifikuje PINem. Jakmile záznam podepíše, uloží se do administrace systému, kde k němu máte kdykoliv přístup, v případě prokazování pojišťovně či kontrol ho odsud lze vytisknout.
Univerzální řešení pro všechny firmy
Stejným způsobem lze podepisovat nejen záznamy o školení, ale také další prohlášení, důkaz o seznámení se s dokumentem atd.
Ti, kdo využívají pro firemní vzdělávání platformu EDUNIO či INSTRUCTOR, mají funkci elektronického podepisování záznamů zcela zdarma. Zákazníci bez zasmluvněné služby platí jednorázový poplatek za implementaci ve výši 500 Kč. Nejde tedy o žádný vysoký výdaj. Ušetřené finance jsou přitom nemalé. Uvědomte si, že už nebudete muset tisknout žádná potvrzení, ušetříte za toner i papír, což je plus nejen pro firemní rozpočet, ale rovněž pro planetu.
Není důvod čekat s přechodem na online systém
Zní to zajímavě? Elektronické podepisování dokumentů může být dobrým impulsem k přechodu na online vzdělávání obecně. Aktuálně se jedná o velký boom, situaci hodně posunula pandemie. Online školení totiž zaměstnanec může absolvovat odkudkoliv, třeba i z home office.
K tomuto článku není otevřena diskuze