Začínajícím i zkušeným podnikatelům se díky online prodeji otevírá mnoho příležitostí. Výhody online prodeje jsou zřejmé:
- Široké publikum. Zde je možné nabídnout zboží nebo služby co největšímu počtu potenciálních zákazníků. To znamená ještě vyšší pravděpodobnost přímého prodeje.
- Úspora času a peněz. Chcete-li prodávat cokoli online, nemusíte opouštět svůj domov a nemusíte utrácet peníze za cestování. Potřebujete pouze notebook, tablet nebo jiné zařízení s přístupem k internetu.
- Různé způsoby prodeje. Internetový marketing nabízí možnosti, jako je bannerová reklama, upoutávková reklama a kontextová reklama, která je jedním z nejúčinnějších způsobů.
- Schopnost delegovat. Internetový prodej lze snadno a rychle nastavit. Není nutné, abyste to dělali sami. Specialisté vám pomohou vytvořit co nejefektivnější reklamu. Pokud chcete, můžete také absolvovat kurzy PPC, které vás naučí, jak nastavit efektivní reklamu.
- Flexibilita při výběru produktu. Online marketing má mnoho výhod už jen proto, že zde můžete testovat a v případě potřeby velmi rychle změnit jeden propagovaný produkt za jiný. Do nastavení kampaně stačí zadat nové texty, kontaktní údaje a klíčová slova.
Moderní trh, a to ve všech oblastech, si již navíc nelze představit bez prodeje online. Kromě offline prodeje musí každá nová společnost nebo jednotlivec organizovat efektivní online prodej pomocí různých metod. Jedním z oblíbených způsobů, jak šířit informace o svém podnikání, je vytvoření internetového obchodu nebo blogu či webových stránek. Dalším krokem je nastavení kontextové nebo jiné reklamy.
Typy online reklamy: kontextová, bannerová, upoutávka
Internetová reklama má svá specifika. Zpravidla je tematická a zobrazuje se pouze na specializovaných zdrojích. Taková reklama tak či onak souvisí s tématem stránky, na které je umístěna. Mezi hlavní typy reklamy na internetu patří:
- Kontextová reklama. Jeden z nejúčinnějších a nejoblíbenějších typů moderní online reklamy. Textový obsah se skládá z krátkého titulku a krátkého reklamního textu. Takovou reklamu lze vidět na různých webových stránkách. Vždy bude tematická, a tedy nejúčinnější. Také tento typ reklamy je možné vidět při vyhledávání jakýchkoliv informací na internetu. Je vždy na začátku navrhované odpovědi vyhledávače.
- Upoutávka. Další typ moderní online reklamy. Není možné si toho nevšimnout. A skládá se z malého obrázku a odpovídajícího „křičícího“ textu. Taková reklama vždy přitahuje pozornost.
- Banner. Jasná, a pro pozornost uživatele internetu atraktivní reklama se skládá z textového obsahu a obrázků. Lze jej umístit do velkých obdélníkových bannerů i bannerů jiných tvarů a velikostí. Tento typ reklamy lze vidět na jakémkoliv webu s podobnou tematikou. Nikdy nezůstane bez povšimnutí, což zvyšuje šance na online prodej.
Pokud porovnáte všechny tyto typy reklamy na internetu a zhodnotíte jejich účinnost, kontextová reklama má jednoznačně více výhod. Je nenápadná (neobtěžuje) a zároveň nevtíravá, nabízí nákup nebo využití služeb. Abyste ji mohli provozovat, nemusíte být odborník ani se ji dlouho učit. Stačí se zapsat do kurzu PPC.
Kontextová reklama: snadná, jednoduchá, účinná
Majitelé firem si často kladou otázku, který typ online reklamy je nejlepší. Kontextová reklama je považována za jednu z nejlepších. Tento typ online reklamy je označován za jeden z nejúčinnějších. Na rozdíl od upoutávek a bannerových reklam kontextová reklama neodvádí pozornost a nevyvolává negativní emoce. Je nenápadná, jako by „v kontextu“ vyprávěla o nové službě nebo produktu. Navíc je taková reklama nutně umístěna na stránkách s podobnou tematikou. Zvláštností tohoto typu reklamy je, že neobsahuje žádné obrázky, ale pouze textový obsah, který se skládá z jasného titulku a neméně atraktivního textu. V několika větách by se mělo co nejživěji hovořit o zboží/službách. V takovém inzerátu se také určitě nachází odkaz na webové stránky prodejce.
Aby se takové reklamy prodávaly, je třeba nastavit správnou reklamní kampaň. Zde je důležité věnovat pozornost také detailům. Region, klíčová slova a textový obsah hrají velmi důležitou roli při vytváření účinné kampaně.
Jednou z výzev, a to při vytváření kontextové reklamy, je vytvořit text, který nejenže upoutá pozornost potenciálního zákazníka, ale také ho přiměje kliknout na odkaz. Úkolem copywritingu je vměstnat všechny důležité informace do několika vět. V inzerátech je často uvedeno telefonní číslo a adresa. Takové texty často končí výzvou k akci: „Pospěšte si a nakupte“ nebo „Nepropásněte to“.
Jak nastavit kontextovou reklamu
Je kontextová reklama vaší volbou? Pak si pospěšte a správně nastavte kampaň nebo svěřte práci skutečným odborníkům.
Bez zkušeností s nastavením kontextové reklamy se samozřejmě můžete dopustit mnoha nešťastných chyb a přijít tak o všechny peníze. Abyste se vyhnuli takovým neblahým zkušenostem, ideální by byla práce zkušeného profesionála. Kromě toho je možné nastavit kampaň na vlastní pěst, ale to vyžaduje speciální kurzy marketingu. Na nich se každý dozví všechny techniky a metody nastavení kontextové reklamy.
Kromě nastavení reklamní kampaně je důležité sledovat výsledky a v případě potřeby reklamy upravit. Například texty, na které se kliká jen zřídka, lze odstranit a přidat nové, aby se zvýšila míra konverze.
Proč reklama „nefunguje“?
Ve skutečnosti může existovat mnoho různých důvodů, proč online reklama nepřináší požadované výsledky. Patří zde slabý text, špatně zvolená klíčová slova a další důvody.
Pokud kontextová reklama po určitou dobu nepřináší žádné výsledky, je problém v chybách nastavení kampaně. V tomto případě je důležité svěřit práci na opravě chyb odborníkovi nebo zjistit příčinu, proč není dostatek kliknutí, a tedy i prodejů.
Online reklama je pro moderního zaneprázdněného člověka vždy velkým přínosem. Jakmile ji spustíte, nemusíte se o nic starat, protože bude propagovat produkt/službu bez jakékoli pomoci. A nezáleží na tom, jaký způsob zvolíte - upoutávky, bannery nebo kontextové reklamy. Chcete-li zjistit, jak je účinná, můžete vyzkoušet všechny druhy online reklamy. Teaser Advertising nenechá nikoho bez pozornosti. Cílem vytvoření upoutávky je sladit obrázek a text tak, aby uživatel internetu určitě na odkaz kliknul. Často se jedná o „šokující obsah“. Na rozdíl od tohoto typu reklamy neobsahují bannerové reklamy šokující obsah. Měla by však být zajímavá a tematická. Jedním z nejlepších způsobů propagace produktů a služeb je kontextová reklama, která má mnoho výhod. Pro jistotu je lepší experimentovat nyní.
Jak efektivně prodávat online
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!