Ženy se po mužích dívají jen 20 minut denně a stihnout tak zhodnotit jen kolem šesti příslušníků opačného pohlaví denně. To znamená, že je tato aktivita stojí průměrně "jen" půl roku.
Podle listu The Sun je nejoblíbenějším místem k hodnocení vzhledu opačného pohlaví supermarket. Poté následují hospody a noční kluby. Ženy povětšinou hledají mužské "talenty" po barech. Ukázal to průzkum 3 000 obyvatel Velké Británie ve věku 18 až 50 let.
Muži hledí na postavu, ženy na oči
Muži se většinou napřed zaměřují na postavu, ženy na oči. Většina mužů i žen svorně prohlásila, že jim pozornost opačného pohlaví vlastně lichotí. Mužům o něco více než ženám - celých 20 procent žen přiznalo, že se cítí pod pohledem cizího muže spíš trapně.
"Muži jsou známí tím, že se koukají po ženách. Bylo ale zajímavé zjistit, kolik času tomu vlastně věnují. Rok života je dlouhá doba," tvrdí Mark Ireland ze společnosti Kodak Lens Vision Cetres, která průzkum prováděla.
Jen deset procent zkoumaných přiznalo, že se kvůli pokukování rozešli s partnerem či partnerkou. Celých 35 procent respondentů ale tvrdí, že s někým, koho si nejdříve pečlivě prohlédli, pak začali chodit.
Další výzkum britských vědců hovoří o tom, že pokud objektem mužského pozorování je žena v minisukni či s dráždivým dekoltem, pohled pak trénuje mužský mozek. Muži jsou pak pohotovější chytřejší, prostě jejich mozek je v kondici. A to až o 31 %. A navíc, prý stačí jen pět minut denně pokoukání na ty správně oblečené ženy.
Jestliže tedy muži stráví koukáním na ženy průměrně 43 minut denně, je s podivem že není více geniálních myslitelů. Či je potřeba se naopak bát, jak by to vypadalo kdyby muži pozorováním trávili méně času?
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 99