Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: ARphotography / ShutterStock

Posilovací stroj pro jezdce Ferrari

Důležitost fyzické přípravy pilotů formule 1 dokazuje posilovací stroj speciálně vyvinutý pro Ferrari.

Chuck Norris sice má svůj jistě nejlepší posilovací stroj na světě, nicméně na fyzickou přípravu automobilových závodníků zrovna dvakrát vhodný není. Ve Ferrari si proto nechali zhotovit vlastní posilovací nástroj, který profesionální piloty formule 1 dokonale připraví na fyzickou zátěž, jaká je čeká v kokpitu během závodu.

magazin.cz

 

Fyzická příprava

Možná se to někomu může zdát divné, ale požadavky na fyzickou zdatnost pilotů F1 jsou enormní. Jezdci se během jízdy musejí vyrovnávat s vysokou zátěží zejména svalů na pažích a šíji. Nutnost udržet všechny svaly v pozornosti po dobu kolem hodiny a půl je pro pilota velmi tvrdá zkouška odolnosti. Proto pokud se chce jezdec měřit s absolutní špičkou, musí být kromě vynikajícího řidiče také skvělý atlet.

magazin.cz

 

Tým Ferrari nechce po stránce fyzické přípravy nic podcenit, tudíž ve spolupráci s firmou Technogym, jež má kondiční přípravu jezdců na starosti, vytvořil speciální posilovací stroj. Jeho vzhled připomíná kokpit monopostu F1 a zaměřuje se na posilování právě nejvíce namáhaných svalů lidského těla během závodu.

magazin.cz

 

„Pro jezdce Fernanda Alonsa a Felipeho Massu patří užívání posilovacího stroje F1 Technogym mezi hlavní přípravu na závody,“ komentují představení přístroje zástupci výrobce. „Stroj je navržen výhradně pro sportovní účely, umožňuje cílený trénink skupiny svalů, které jsou nejvíce namáhány v ostrém závodu. Závodní jezdci musí být velmi odolní před velkým přetížením, které vzniká v některých pasážích závodu.“

 

Malá posilovna

Experti zjistili, že během závodu každé zatočení volantem monopostu F1 zatíží ruce silou, která odpovídá hmotnosti několika desítek kilogramů. Když to převedeme na celý závod, jezdec postupně „přenese“ v rukou i několik tisíc kilogramů. Pilot kromě toho při závodu vypotí až tři kilogramy své tělesné váhy a jeho krk je zatěžován neustálým přetížením.

magazin.cz

 

Stroj užívá k cvičení dvě hlavní technologie. Přední a zadní úpony přichycené k jezdcově helmě simulují sílu, která vzniká při prudké akceleraci a brzdění za jízdy. Háky po stranách helmy zase pomáhají zpevňovat krční svaly vyrovnávající vliv odstředivé síly v zatáčkách. Posilování paží se procvičuje na volantu s nominálním zatížením 25 kg. Kromě toho na jezdce působí umělé vibrace simulující otřesy na skutečné závodní dráze.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 2