Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
alukola3 / foto: placla

Není kolo jako kolo

Všechno má svůj čas. I moje fáro ten svůj mělo. RIP moje milovaná Lantro, ať je Ti vrakoviště lehké! S autem se asi vždycky budu loučit s těžkým srdcem, nicméně nedá se nic dělat, jezdit se musí dál.

A proto jsem vyhlásila pátrání po voze ze všech nejbáječnějším, který bude tolerantní k mému sklonu malinko podceňovat údržbu. Dobrá, tak možná malinko víc, ale to víte – ženská! Jak není při ruce někdo, kdo zachraňuje situaci, veškeré pokusy o opravu se smrsknou do mávnutí ruky: „To bude ještě dobrý...“

Pravil mi můj dvorní automechanik, ať zvážím každý detail a že momentálně frčí hliníková kola. Jo, už jsem o tom něco slyšela, akorát já měla za to, že to je právě ta horší varianta. Jelikož jsem si představila alobal – ten je také z hliníku a za nejpevnější materiál ho tedy nepovažuji. Jaké bylo mé překvapení, když jsem se pak namátkou pídila na netu po skutečných výhodách. No když to Lukáš říkal, něco na tom asi bude! Jistota je však jistota.

Kdo hledá, najde

Strýček Google se svým vyhledávačem odvedli skvělou práci a hodili před můj zrak e-shop aluapneu.cz. Jen pro kontrolu volám tísňovou linku Lukáše, aby mi potvrdil, že jsem našla to, co jsem najít měla. Ten web prý dobře zná, chtěl mi ho poslat, takže jsem ho jen předběhla. Náhodou – na první pokus skvělý výkon! Že na autě tyhle disky vypadají luxusně, to jsem poznala i s mými chabými znalostmi. Jakou ale mají výhodu co do použití?

Tak bezpochyby to bude, v porovnání s ocelovými ráfky, jejich hmotnost. Alu kola díky tomu zaručují lepší odpružení a samozřejmě pak lepší reakci podvozku na nerovný terén. Počkat, počkat... To jako že ten tankodrom od nás z vesnice do města projedu jako baletka? No nic, čtu dál. O setrvačnosti toho vím spoustu. Myslela jsem, že ji ovlivňují brzdy, ale koukám, že ta nízká váha má vliv i na redukci jejího momentu. No dobře, jenže když v podstatě nízkou hmotnost kol doháním bravurně hmotností svojí – má to pak efekt? To tu vůbec nepíšou...

Zato se ale ještě dozvídám, že podstatnou roli hrají větší otvory v alu disku a to je zase velké plus pro průchod vzduchu, který chladí brzdy. Jo takhle to je! A když jsou tam teda větší díry, nebude se z toho pak jako hůř vytahovat bláto a sníh? Protože to není zrovna činnost, kterou bych měla v oblibě. Pokaždé, když jdu dofukovat gumy, modlím se upřímně: „Bože dej mým nehtům svobodu projevu, jinou skrýš hnoji dej...!“ a moc to nepomáhá.

Vivat litá kola!

Co mě tedy ještě zaskočilo, to byla kategorie elektronů. Vidíte a já si myslela, že to jsou taková ta kola, co jedou a svítí. Ona to tedy nakonec byla jen ozdobná čepička na ventilku. Ale jsem z toho zmatená, protože jestli jsem ještě před chvílí něco chápala, pak tady jsem se úplně ztratila. Na mé blonďaté otázky jsou na webu aluapneu.cz určitě kompetentní odpovědi, ale já teď musím zavolat Lukášovi, jestli mi pomůže vybrat rozměry elektronů. Je v tom totiž zásadní rozdíl a jistě si dovedete představit, co všechno se může stát, když přijde blondýna do prodejny auto-moto.

Lukáš to nebral. Ale nevadí. Já stejně nikam nejdu. To si raději vyberu schovaná za počítačem v teple domova na internetu. Jen jedno mi nedá spát: jak může nízkoprofilová pneumatika na dvacítkovém kole vypadat tak dobře, a přesto plní svou funkci jako normální bachratá guma? Já mít pneumatiku o takový kus tenčí, tak jsem přece též o dost ohebnější a rychlejší! Nechápu...

K tomuto článku není otevřena diskuze