Tři letecké motory
Na vnější části vzducholodi mohou šťastlivci, kolem kterých proletěla v bezprostřední blízkosti, pozorovat tři vrtule. Každá z nich je poháněna vlastním leteckým motorem, který spotřebovává běžné letecké palivo. Toho spotřebuje vzducholoď až 70 litrů za hodinu letu. Přičemž na jedno natankování se ve vzduchu může vznášet klidně až 20 hodin. Právě díky spalovacím motorům se nese i na zemi jemné vrčení, které prozrazuje přítomnost něčeho neobvyklého. Pozorovatelé na zemi si mohou na rozdíl od cestovních letadel prohlédnout i detaily tohoto dopravního prostředku, který se sice dokáže vznést až do výšky okolo dvou či tří kilometrů, ale běžně se pohybuje několik set metrů nad zemí. Díky minimální rychlosti je možné si v průběhu letu klidně i otevřít okno, což také cestující v letadlech na dálkových trasách neznají.
Rychlost jako na dálnici
Zatímco běžná letová rychlost například Boeingu 737 se pohybuje okolo 800km/h, vzducholoď se pohybuje kupředu rychlostí v průměru 100 km/h. Maximální dosažitelná rychlost je 125 km/h, což není ani polovina vzletové rychlosti Boeingu, která je cca 260 km/h. Již z toho je patrné, že tento způsob cestování se hodí spíše pro vyhlídkové lety, které si ovšem můžete dopřát na břehu Bodamského jezera, kde se podobné kolosy vyrábí, i vy. Cena se pohybuje do 500 € za osobu.
Neshoří?
Na rozdíl od známé vzducholodi Hindenburg, která shořela na jaře roku 1937, tento osud moderní vzducholodě od Bodamského jezera pravděpodobně nepotká. Zatímco Hindenburg měl palivové nádrže plněné vysoce hořlavým vodíkem, moderní vzducholodě používají pro pohyb vpřed nehořlavé hélium. O důvod víc, proč sebrat rodinu a vydat se na výlet k Bodamskému jezeru.
Zdroje:
https://www.zf.com/czech/cs/zeppelin_tour/zeppelin_tour.html
https://www.planet-wissen.de/technik/luftfahrt/zeppeline/pwiedieletztefahrtderhindenburg100.html
Mezi dopravní prostředky používané v Česku přibyla nově i vzducholoď
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!