Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Kvalitní notebook / foto: Top-obaly.cz

Jak na rozjezd úspěšného e-shopu?

E-shop v dnešní době založíte prakticky na pár kliknutí. Jak se ale postarat o to, aby byl také úspěšný a výdělečný? Přinášíme vám několik tipů, na co se při startu e-shopu zaměřit, abyste dosáhli co nejlepších výsledků.

V hlavní roli konverze

Začátečníci často věnují spoustu času zlepšování vzhledu svého e-shopu – rozmýšlejí nad barvou menu a tlačítek či umístěním různých prvků. Design e-shopu však pro zákazníky není klíčovým faktorem, a proto do něj zpočátku nemusíte investovat příliš mnoho energie. Svůj účel pro začátek splní i základní šablona, ve které se bude návštěvník e-shopu lehce orientovat.

Faktory, které přeměňují návštěvníky webu v platící zákazníky, se mezi jednotlivými odvětvími liší. Klíčový význam však zpravidla mívá cena, dostupnost zboží a náklady na dopravu, nikoli samotný vzhled e-shopu.

Obaly musí být hlavně funkční

Stejně jako na vzhled webu, také na design obalových materiálů často začátečníci kladou příliš velký důraz. Investovat spoustu peněz a času do exkluzivních krabic a pásek na míru je však při rozjezdu e-shopu naprosto zbytečné. Vhodným a dostačujícím řešením je využití běžně dostupných materiálů jako jsou hnědé kartony a lepicí pásky.

Pokud i přesto chcete dopřát zákazníkovi při rozbalování zboží nevšední zážitek, připište mu do balíčku osobní vzkaz, který mnohdy zanechá větší dojem než vyladěná krabice s logem.

Jak získat první zákazníky?

Největší výzvou, která čeká každého, kdo si založí e-shop, je bezpochyby získání nových zákazníků. Jak na to? Okamžité výsledky přináší PPC kampaně, ovšem pouze, pokud jsou správně nastavené. Do startu doporučujeme najmout si PPC specialistu, který vám kampaně založí a vysvětlí.

Pokud vám ke spuštění kampaní chybí kapitál, vhodným řešením může být crowdfundingová kampaň nebo třeba malá půjčka, se kterou získáte potřebné finanční prostředky.

Většina návodů na internetu radí, abyste zároveň spravovali sociální sítě, dělali SEO a ještě psali články na blog… Jsou to časově náročné aktivity, které se vám vrátí až za dlouho dobu. Proto pokud nemáte času nazbyt, zaměřte se na jednodušší aktivity. Například osvujte první zákazníky s žádostí o zpětnou vazbu a udržujte s nimi kontakt, možná vás příště doporučí i svým známým.

A jaký je závěr? Zaměřte se jen na to, co je pro vaše podnikání skutečně důležité a co přispívá k vašemu úspěchu – na zákazníky, efektivní marketing, kvalitu zboží a rychlost doručení. Buďte trpěliví, s dobře plánovanou strategií a tvrdou prací dosáhnete svých cílů.

Jak na rozjezd úspěšného e-shopu?

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!