První, co vás na BMW GINA trkne, je skutečnost, že namísto klasických materiálů používaných pro výrobu kapoty, je tato vytvořena z elastického, ale zároveň dostatečně pevného umělého vlákna. To je napnuto na ocelovo-karbonovou konstrukci.
Jeden celek
První dojem může být divný, ale stačí se zamyslet a zjistíte, že při kvalitním provedení zmizí veškeré mezery na karoserii a auto je skutečně jednolitým celkem.
Člověk by čekal, že do takového auta bude muset naskakovat otevřenou střechou, ale nebojte. Otevření dveří není díky elektromotorům napínajícím tkaninu žádný problém. Povrch se jen lehce zkrabatí a po zavření zase zahladí. Takže nějaké trvalé zmačkání auta nehrozí.
Další rozměr dostává revoluční technologie v případě světel. Ty jsou totiž v základním stavu jakoby neviditelné a zjeví se teprve ve chvíli, kdy je rozsvítíte. To opět výrazně napomáhá jednolitosti, která v případě GINA udává tón.
Design podle aktuálních podmínek
Ale dost možná vůbec nejrevolučnějším prvkem je úprava designu v závislosti na zvoleném způsobu jízdy, popřípadě okolních podmínkách.
Pokud jedete v běžném provozu, přizpůsobí se auto minimálnímu odporu vzduchu, zatímco při vysokých rychlostech dostanete všechen potřebný přítlak.
A že rychlostní potenciál tohoto vozu je přímo enormní, jistě netřeba zdůrazňovat. Vždyť látka je nesrovnatelně lehčí než plech.
Dostatečně bezpečné
Jistě se objeví i námitky na adresu nového „hadráku“. Ty se budou týkat zejména bezpečnosti, což je parketa, která nemusí na první pohled působit vyřešeně. Ovšem v BMW mysleli i na ní a oč ubrali na pevnosti karoserie, o to více přidali opravdu pevné a kvalitní konstrukci, která by měla posádku ochránit přinejmenším tak dobře jako ostatní vozy.
Kde je háček? Asi především v tom, že GINA zatím není ničím více než konceptem a podobná auta ještě nějakou dobu na silnicích neuvidíme.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 297