Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Lightning GT / foto: Shutterstock

Sporťák na baterky. Svižný jako Porsche!

Že silné auto musí žrát desítky litrů benzínu? Ale kdeže!

S velmi slušným výkonem a odvážným, sportovním designem je to hotový konkurent pro Porsche či Aston Martina. A ano, má na sobě i podobnou cenovku.

Zelený jako prales

Tady ale podobnost končí, zatímco Aston Martin je poháněn žravým dvanáctiválcem, takzvaný Lightning GT je zelený jako amazonský prales a plně elektrizovaný.

magazin.cz
Vůz, který byl minulý týden představen na britské mezinárodní automobilové výstavě, je duchovním dítětem londýnského byznysmena Iana Sandersona.

Od roku 2006 začal jeho tým složený z nadaných inženýrů a designérů s vývojem. Výsledkem je auto schopné dosáhnout 210 kilometrů za hodinu a z nuly na stovku zrychlit za skvělé čtyři sekundy. Přestože to nejsou žádná rekordní čísla, na plně elektrické auto jsou přímo neuvěřitelná.

Síla pochází z partičky baterií s nanotechnologií, které se dají dobít za pouhých deset minut a na tuto nálož ujedou něco mezi 280 a 320 kilometry. To už je docela slušný dojezd, navíc nebudete nabíjet o moc déle než tankovat.

Brzy do sériové výroby
Podle Iana Sandersona bude Ligtning GT klasicky měřit spotřebu a řidiče tak bude upozorňovat na docházející „palivo“. Jakmile se objeví upozornění, měli byste zatočit k nejbližší zásuvce.

magazin.cz
„Tohle auto je cíleno na motoristy, kteří se chtějí přihlásit k čistému životnímu prostředí,“ říká sedmačtyřicetiletý Sanderson.

„Pokud chcete, aby motoristé přepnuli na zelenou a začali jezdit na elektriku, musíte to udělat pořádně vzrušující.

Zdá se, že se to Sandersonovu týmu podařilo. Zatím jde pouze o prototyp, ale už se hledá partner, který by vůz příští rok uvedl do sériové produkce.

Levný provoz
Nejde ale jen o auto jen pro uvědomělé řidiče. Je tu ještě další aspekt, pro který se koupě Lightning GT vyplatí zvážit. A tím je stoupající cena ropy. Přestože stoupá i cena elektřiny, provoz vyjde stále řádově levněji, obzvlášť v případě sporťáku.

Není třeba se bát ani nějakých výpadků či podivného jízdního dojmu. Podle prvních zkušeností je jízda naprosto plynulá a reakce auta okamžité.

Opravdu funkční a použitelná alternativa ke vznětovým a zážehovým motorům již byla potřeba. Doba si ji vyžádala.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 177