Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Audi R8 / foto: Shutterstock

Nejlepších 400 koní pod jednou kapotou

Pokud patříte mezi ty, kteří snídají kaviár a obchody řeší při partii golfu, máme pro vás tip na obsazení několika míst ve vaší klimatizované garáži.

Porsche 911 GT3 RS

magazin.cz

Legendární 911 přichází první na řadu. Ne proto, že by byla nejlepší, ale spíše s ohledem na tradici a Porsche prostě v podobném výčtu nikdy nemůže scházet. V nabídce automobilky jsou výkonnější i dražší modely, ale nám 305 kW, či - chcete-li - 415 koní od GT3 RS zní nejlépe.

Maximální rychlost 310 km/h či 4,2 sekundy, které potřebuje pro zrychlení na 100 km/h, znějí sice zajímavě, ale nám jde o něco jiného. O geniální namixování použitelnosti pro cestování do práce a řáděním na okruhu. V tomto modelu se Porsche podařilo skloubit protichůdné požadavky do jednoho oranžového bolidu.

Dodge Challenger SRT8

magazin.cz

Čas amerických muscle cars, které dokázaly jet pouze rovně, je dávno pryč. Nynější modely se hrdě hlásí k sportovnímu vyžití, i když za evropskou sportovní špičkou stále zaostávají.

Nejinak je tomu i v případě vzkříšené legendy od Dodge. Když zařve jeho 425 koní ukrytých v šesti litrech HEMI V8, poschovávají se všechna Ferrari za nejbližší buk. Z nuly na stovku se SRT8 dostane za 4,7 sekundy, a to prosím s automatickou převodovkou, uvidíme co dokáže s šestistupňovým manuálem, který má přijít v roce 2009.

Mercedes-Benz C63 AMG

magazin.cz

Sedan střední třídy v téhle společnosti? Nenechte se mýlit, chlapci od AMG dokážou udělat závoďák snad i ze Smarta. Pod kapotou klenotu ozdobeného třícípou hvězdou najdeme sice také vidlicový osmiválec o podobném objemu 6,2 litru jako u Challengeru, ovšem s podstatně sofistikovanější technikou.

Ta umožnila vydolovat nějaké ty koně navíc, konkrétně 457, a být na stovce už za 4,1 sekundy. Tohle Céčko hraje zcela vyrovnanou partii s BMW M3, ať už co se týče výkonů, jízdních vlastností či vzhledu.

BMW M3

magazin.cz

I když se skalní fanoušci cítí poněkud zrazeni aktuální verzí mnichovské M3, která jim připadá poněkud vyměklá, nelze na BMW zapomenout.

Nyní, po zmrazení vývoje verze CSL, už víme, že lehčí, výkonnější a ovladatelnější M3 prostě už nebude a musíme se s tím smířit. Ale i tak nám zůstává motorářský klenot, kdy se 414 koní doluje z pouhých 4 litrů objemu.

Přes čtyři a půl sekundy, potřebných pro zdolání stokilometrové rychlosti, nezní v této společnosti nějak skvěle. Ale vytáhněte emtrojku na svou oblíbenou okresku s dobrým asfaltem a ještě dlouho bude ve vaši tvář hrát úsměv Jokera – to je důvod, proč je BMW v našem výběru.

Audi R8

magazin.cz

Tento chuligán vtrhl do zavedené společnosti a hned se usadil na špici. Ostatně s pohonem všech kol, motorem 4,2 V8 uprostřed a technikou Audi spojenou s Lamborghini se nedalo ani čekat jinak. Přímovstřikový klenot poskytuje 420 koní a na stovku urychlí audinu za 4,6 sekundy.

A to se chystá i varianta s dvanáctiválcovým turbodieselem – uvidíme, co s hbitým sporťákem udělá mamutí kroutící moment a mamutí hmotnost vznětového motoru.

Nissan GT-R

magazin.cz

Radši bychom, aby jméno Skyline nebylo pohřbeno, ale za skvělou práci, kterou Nissan odvedl na GT-R, mu to rádi odpustíme. Ačkoliv zdvihový objem 3,8 litru je nejméně v této opravdu dobré společnosti, dvě turba dodávají šestiválci do V nejvíce vzduchu pro 480 koní. Sice je trošku dále od naší hranice čtyř set koní, již jsme si vytyčili, na druhou stranu je GT-R o třetinu levnější než R8 od Audi.

Na stovce je tento Japonec o vteřinu dříve než jeho konkurenti (3,5 sec) a dech mu dojde až na 307 km/h. Přidejte sekvenční převodovku a vyspělý pohon všech kol a díváme se na vítěze.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 276