Nakonec, auta vymysleli oni a dokáží je lépe ovládat ode dne nula. Když spolu jedou muž a žena, je celkem jasné, kdo bude řídit. A pokud se žena dožaduje něčeho jiného, stačí ji přednést jeden z objektivních důvodů, proč by za volant opravdu neměla usedat.
Nedostatek zájmu
Hodně dobrým důvodem pro to, že jsou muži lepšími řidiči, je otázka zájmu, respektive nezájmu. Zatímco muži se o auta aktivně zajímají, obdivují se jim na silnicích, hltají specializované magazíny a tajně touží po opravdovém klenotu, ženám je víceméně jedno, co řídí, hlavně, že to má hezkou barvu.
Auta berou jen jako způsob dopravy. Dokud to jezdí, je to dobré. Když už mají možnost řídit opravdu dobré auto, vůbec to nedocení, jezdí s ním pomalu a nevyužívají jeho funkcí.
Nebaví je řídit
To je v podstatě rozšíření předchozího bodu. Z nezájmu o auta vychází i nezájem o řízení jako takové. S ženou se až na výjimky nedá bavit o potěšení z řízení, prostě to nechápe. Pro něžné pohlaví je čas strávený za volantem spíše stresem, kterého se co nejdříve chtějí zbavit. Ženy si jízdu nejsou schopny užít. Prostě jen kroutí znuděně kroutí volantem a šlapají na pedály.
Mají malou prostorovou představivost
Zkušený řidič nám jistě dá za pravdu, že pro řízení je potřebná prostorová orientace. Už jen proto, že se hodí předvídat, co se z mnoha aut před vámi může asi tak stát. Nehledě na nutnost parkovat do relativně malých skulin, což dělá ženám obrovské problémy a šejdrem stojící auta na parkovištích většinou patří jim. V bazaru zase auto po ženské poznáte podle mnoha odřenin na neuvěřitelných místech.
Telefonují a smskují za jízdy
Ženy si sice uvědomují, že volat, natož posílat SMSky za jízdy se opravdu nemá, jenže jejich touha po komunikaci je větší. Potřebují neustálý přísun drbů od svých podobně postižených kamarádek. Pro její bezpečnost i bezpečnost ostatních účastníků provozu byste ji měli přesvědčit, aby se věnovala raději svým oblíbeným činnostem a nechala řídit vás.
Nemají řídící gen
Objektivních důvodů může být mnoho, jeden je ale nejpádnější, jelikož zastřešuje všechny předešlé, týkající se specifického ženského chování. To ale vyplývá z genetiky. Ženy mají jen málo vyvinutý gen pro řízení, některým schází úplně, čehož nejlepším důkazem jsou legendární eskapády dívek z autoškol. Je třeba přiznat, že muži zase nemají vyvinuty jiné geny – třeba pro nekonečné povídání.
Ale máme i výjimky potvrzující toto pravidlo více než pádně. Kdysi dávno – v sedmdesátých letech - se za volant formule 1 dostala Lela Lombardi, v závodech rallye zase úřadovala Michèle Mouton – na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Dnes je úspěšnou pilotkou americké formulové série IRL Danica Patrick.
Jistě jste pochopili určitou nadsázku tohoto článku, i když – něco pravdy na tom asi bude, že ano?
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 624