Samé vychytávky
Ferrari 599XXs bylo poprvé představeno na letošním autosalonu v Ženevě. Bylo by však chybou domnívat se, že jde o pouhý koncept. Jistě, nepůjde o sériovou výrobu. Ovšem v krizi je každý milion dobrý, a tak se Ferrari rozhodlo, že několik kusů přece jen vyrobí, a ty prodá své nejvěrnější klientele.
Ta takové nabídce – už kvůli pocitu exkluzivity – samozřejmě neodolá. Kromě auta, se kterým ostatní budou jezdit až za pár let, navíc dostanou i veškerý potřebný servis, včetně testování na závodních tratích. Nejen v italském Fioranu, ale i na dalších evropských a amerických okruzích.
Navíc budou mít pocit, že přispívají k vývoji nových modelů. Data z tratí totiž budou sbírána, zpracovávána a vyhodnocována inženýry Ferrari.
Jako Formule 1
A co že je na 599XXs tak výjimečného? Jde o rychlejší práci převodovky, menší tření v motoru, aerodynamika, která se automaticky přizpůsobí počasí. Tvar karoserie při rychlosti 200 km/h poskytuje přítlak 280 kg a pokud se rozjede na 300 km/h je to už fantastických 630 kg.
Nesmí chybět ani speciální úprava šasi pro co nejvyšší rychlosti a samozřejmě ani snaha o co nejmenší váhu, která prostupuje celým autem.
Ferrari 599XXs se může opřít o vynikající motor se 700 koňskými silami při 9000 otáčkách za minutu.
Auto je sestaveno z těch nejlepších a zároveň nejlehčích materiálů, jaké byly při konstrukci vůbec myslitelné. Využívaly se hojně postupy z konstrukce vozů Formule 1.
Tam se sice v letošní sezóně Ferrari příliš nedaří, ale tohle auto by nejen v Maranellu mělo zvednout náladu.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 499