Společnost JRCC, která investuje do nemovitostí na území Německa není sice roky na trhu, ale její zakladatel má sedmi leté a velmi bohaté zkušenosti v rámci stavebnictví se svojí druhou německou firmou UEG gmbh, která se podílí na výstavbě kanceláří a data center například pro Amazon, Spotify, Google anebo Apple na území Německa a Lucemburska.
Jamesi, proč vznikla společnosti JRCC a.s.?
Ve stavebnictví jsem začal opravdu od píky. To znamená, že jsem nějaký čas dělal jako „řádový dělník“, když bylo potřeba. Jsem za tuto zkušenost velmi vděčný, hlavně kvůli tomu, že jsem měl možnost poznat, v jakých podmínkách pendleři, kteří pochází většinou z Česka, Slovenska a Polska žijí. To si ani nedovedete představit. Jedná se opravdu špatný stav nemovitostí, kde je vás v jednom pokoji i osm. To si pak hezky chrápete navzájem přes sebe a vlastně si pořádně ani neodpočinete na další pracovní den. Vznikla tedy pro to, že jsem chtěl za prvé zvýšit životní úroveň pracovníků a taky, že sám jsem hledal funkční a konzervativní produkt, do kterého bych mohl uložit své finance. Takový jsem nenašel, tak jsem jej vytvořil. Je to produkt, jehož princip pochopí opravdu každý a o to mi jde.
Tam tedy vznikla ta myšlenka, že vytvoříte JRCC?
Dá se říct, že ano. V momentě, kdy jsem měl plné zuby toho, že nemám žádné pevné zázemí, které by nabízelo víc než „devadesátku“ postel, záchod a studenou sprchu, jsem začal hledat jinou možnost. Na co jsem ale narazil? Na to, že v Německu nejde nic hezkého a za normální peníze sehnat. Samozřejmě zde funguje airbnb, jenže to se vám nevyplatí a dlouhodobý pronájem vám nikdo neposkytne. Tehdy přišel první impuls, kdy jsem si uvědomil, že existuje trh, který nikdo plošně neuchopil, a to je to, co se snažíme dělat. Aktuálně nakupujeme své vlastní nemovitosti, ale do budoucna máme v plánu aplikaci, která sjednotí celý tento trh.
Jak dokážete zaručit to, že nemovitost pronajmete?
Je tu mnoho faktorů, které je potřeba brát v potaz. Za prvé víme, v jakých oblastech budou vznikat projekty o stovkách pracovníků. Je to kvůli tomu, že v rámci stavební firmy vstupujeme do tendrů o tyto projekty. I kdybychom náhodou nebyli vybráni pro daný projekt, tak minimálně známe všechny zúčastněné subdodavatele, kterým rádi nabídneme ubytování. Oni jej rádi přijmou, protože sám vím, jak je těžké pro své zaměstnance sehnat adekvátní ubytování v dané lokalitě.
Jak můžete vědět, že pracovníci upřednostní ubytování od Jamese Riesse?
Proto, abyste měl jistou konkurenční výhodu, musíte splnit několik aspektů, které vám v tomto ohledu zařídí úspěch. Například dojezdová vzdálenost od projektu, velmi důležitá. Nadále nadstandardním vybavením bytových jednotek a servis.
Vidím na vás, že se nebojíte veřejně mluvit o vašem know-how. Nebojíte se, že vám ho někdo vezme?
Know-how je jedinečné a tkví v tom, že se sedm let pohybuji na těchto trzích, kde jsem si vybudoval síť kontaktů s největšími stavebními firmami Evropy, od kterých mám spoustu informací a nemyslím si, že to je něco, co může získat každý jen tak. Také zde už máme širokou škálu realitních makléřů, kdy se nám nebudou opakovat situace jako na začátku, kdy jsem přišel za majitelem bytu s tím, že ten byt chci teď hned a mám na něj rovnou cash. Víte, co se stalo? Byt mi neprodali. Kde byl problém? Nebyl jsem Němec. Je tam jistá byrokracie, která nevymizela. Nyní už víme, jak v těchto situacích fungovat.
Jakmile se výstavba pro velké společnosti dokončí, budete si nemovitosti nechávat?
S největší pravděpodobností ne, pokud v okolí nebude začínat žádný další projekt. Nemovitost prodáme a následně se přesuneme do oblastí, kde dojde k dalšímu stavebnímu rozvoji.
Jaká je vaše vize ze společností do budoucna?
Pokrýt kompletně trh s tímto specifickým ubytováním. Nebude se jen jednat o vlastní nemovitosti, ale budeme také spolupracovat určitou formou s jednotlivci, kteří toto ubytování již mají. Jsou určití tzv. paraziti, kteří opravdu za nesmyslné ceny ubytovávají lidi v nesmyslných podmínkách a tyto chceme z trhu úplně vytlačit. Často mají fejkové fotografie a zjistíte, že kvalita neodpovídá inzerátu. Pak vznikají zbytečné problémy.
Kdo u vás může investovat?
Každý, komu se tato myšlenka líbí a chce se společně s námi na ní podílet nás může kontaktovat a my mu rádi předáme více informací, Protože nejsme veřejně obchodovatelná společnost neexistuje veřejná nabídka našich akcií.
Kde všude vás můžeme najít a kontaktovat v případě bližšího zájmu o více informací?
Obecné informace jsou vyspané na našem webu www.jrcc.cz, kde v kolonce https://www.jrcc.cz/founder/ najdete informace o mně jako o zakladateli. Jsem otevřen i tomu, že v případě, kdyby měl někdo zájem o více informací, aby mě kontaktoval napřímo na e-mailové adrese riess@jrcc.cz. Pokud je někomu příjemnější komunikovat přes sociální sítě než přes e-mail, tak se nám může ozvat na instagramu riess_cz, facebookové stránce JRCC a.s., nebo na mém LinkedIn James Riess a instagramu: james_riess.
Pokud by článek zaujal podcastové studia anebo magazíny, je možné se obrátit na Elišku Cupalovou na e-mailu: eliska@jrcc.cz, která se postará o společnou schůzku.
Jak ochránit své peníze před rostoucí inflací
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!