Podle fotografie, kterou jsme obdrželi v redakci Magazin.cz, je řešení jednoduché, relativně levné a stejně jako tomu bylo u inovativní Tesly vždycky předtím, posouvá lidskou společnost zase o kus dál.
Zachycený „Tesla-T“, neboli „Tesla Trolley“, není dle informací ze sociálních sítí vlastně žádným novým automobilem. Je to spíše „option“ – věc za příplatek, která by měla být postupně dostupná ke každému vozu TESLA. Jak dokazuje fotografie přestavěné TESLA-X, tato „věc za příplatek“ vlastně udělá z každého vozu TESLA malý trolejbus. Proto se taky neoficiálně označuje TESLA-T, tedy TESLA-Trolley.
Věc je geniálně jednoduchá. Vůz TESLA právě popojíždí v koloně automobilů městské zástavby v místech, kde existuje rozvod elektřiny pro trolejbusy. Tohle je samo o sobě jediné místo, kde měl dosud vůz TESLA (spolu s konvenčními automobily vybavenými funkcí START-STOP) smysl. Elektromobil v době čekání v koloně nespotřebovává téměř nic (stejně jako konvenční automobil vybavený funkcí START-STOP), zatímco ostatní motory konvenčních automobilů se právě točí zbytečně, spotřebovávají palivo a produkují zplodiny.
A teď to přichází! TESLA automaticky detekuje troleje nad sebou, vysouvá svá „tykadla“ a pomocí Muskova geniálního naváděcího systému (evidentně převzatého z kosmického programu SPACE-X) se výsuvná tykadla během cca. 10 vteřin automaticky připojují na trolejbusové troleje.
V tu chvíli se raduje srdce řidiče této TESLA-T i všech ostatních angažovaných kolemjdoucích a přihlížejících, protože TESLA začíná dobíjet své baterie a přitom jede! To je věc dosud nevídaná. Elektřina tekoucí do vozu TESLA-T zcela obrací situaci: z rozčileného řidiče popojíždějícího v koloně se stává spokojený řidič, protože ví, že dnes nebude muset obtížně a dlouze dobíjet své baterie. Muskova životodárná energie se přitom rozlévá dál: spokojený řidič TESLA-T dá přednost chodcům na přechodu a ještě se na ně usměje. Chodec to zachytí, úsměv si odnáší a šíří jej dál. Alespoň tak to popisuje jeden z účastníků sociálních sítí.
Geniální nápad má však kromě výhod i své problémy. Automatika TESLY sice změní po dobu funkce „trolley“ automobil v malý trolejbus a přizpůsobí tomu např. rychlost jízdy, přesto jak se zdá se není ještě úplně všechno dořešeno. Řidič TESLY-T např. rychle odbočí do ulice, kde nejsou troleje. TESLA-T sice disponuje rychloodepínacím systémem, avšak tykadla se zasunují do vozu zpátky určitý čas a v tomto čase mohou zejména při rychlé jízdě do zatáčky troleje nepříjemně „švihnout“ - narazit do něčeho stojícího vedle. Stejně tak systém přináší legislativní a organizační problémy: množství elektřiny odebrané z trolejů totiž měří jen TESLA samotná, vlastník trolejbusových rozvodů jej změřit nemůže. Fakturu za elektřinu společnosti TESLA od vlastníka trolejbusových rozvodů, kterou by společnost dále rozúčtovávala připojovaným TESLA-T, tedy nelze seriozně vystavit a de facto by si jí vystavovala společnost TESLA sama. To se vůbec nelíbí radním, kteří zastupují dopravní podniky: co když TESLA bude podvádět s hlášením odebrané elektřiny?
Pozn.: Redakce Magazin.cz původně chtěla uveřejnit tento text až 1. dubna. Avšak vzhledem k tomu, že časový úsek, který k tomuto datu zbývá, je vzhledem k současnému dění okolo Tesly příliš velký, rozhodli jsme se uveřejnit jej již nyní.
English version: https://magazin.cz/cestovani/11267-tesla-finally-solved-the-problem-with-batteries
По русски: https://magazin.cz/cestovani/11268-tesla
TESLA konečně vyřešila problém s bateriemi
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!