Vůz bude určen především pro indický trh, kde zatím jezdí jen velmi málo vozů. Tata doufá, že cena auta povzbudí Indy, aby nechali doma své bicykly a motocykly a přesedlali na čtyři kola. Cena okolo 100 tisíc rupií by toho mohla dosáhnout.
Aby se co nejvíce ušetřilo, spořilo se na všem a tedy i na materiálu. Proto bude auto z převážné části vyrobeno z plastů. Automobilka Tata navíc také zkoumá možnost prodávat auto v krabici s tím, že by se vozy kompletovaly až po koupi.
Design vozu je zatím jen na výkresech, přitom už ve třetím čtvrtletí letošního roku by měl být u prvních zákazníků. „Bude to dobře vypadající auto, které si lidé budou chtít koupit,“ uvedl mluvčí automobilky.
No možná, z dalších parametrů se zatím ví (spíše tuší) jen to, že auto bude mít čtveřici dveří, šestistovkový motor a třiatřicet koní. To z něj samozřejmě neudělá žádnou raketu, maximální rychlost by měla být okolo 120 km/hod. Automobilka představí svou díru do světa motorů až v průběhu tohoto měsíce.
Zvyšovat počty majitelů vozů jde v Indii jen pomalu. V miliardové zemi se loni prodalo jen něco přes milión vozů. Nejvíce se přitom prodávají levná auta do 200 tisíc. Limitujícím faktorem je zejména všudypřítomná chudoba.
Tak třeba pro dvaadvacetiletého Anila, šoféra rikšy z Dillí, je i tenhle nejlevnější světový auťák pořádně drahým strojem. „Nemám peníze, za to auto bych dal tři roční platy,“ řekl agentuře Reuters.
Co si myslíte o takových pokusech?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 201