Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Citroën DS / foto: Shutterstock

Fantomasova kára se možná vrátí

Francouzská automobilka Citroën plánuje znovu vyrábět ikonickou limuzínu DS, kterou proslavili francouzští prezidenti i filmový Fantomas a ve výrobě byla neuvěřitelných 20 let od roku 1955.

Nyní by se slavný vůz mohl vrátit, napsal francouzský ekonomický deník Les Echos. DS byla na svou dobu natolik novátorská, že neměla po celou dobu výroby konkurenci.

 

Vůz měl například revoluční hydropneumatické odpružení, které umožňovalo samočinnou úpravu světlé výšky. Díky tomu se automobil mohl lépe vyrovnat s nerovnostmi.

magazin.cz

 
Žraločí vzhled

Revoluční byla „déeska“ i vzhledem. I proto vydržela prakticky beze změn ve výrobě zmiňovaných dvacet let. Dnes se modely obměňují v mnohem rychlejších intervalech, často i po pěti či šesti letech. Za žraločí vizáží stál designér Flaminio Bertone.

 

DS nebyla jen limuzínou, objevily se i její odvozeniny, např. provedení kombi s názvem Safari nebo luxusní a exkluzivní kabriolety DS décapotable. Tato provedení šla do světa na začátku výroby v 50. a 60. letech.

 

Slabší stránkou legendárního vozu, který ve filmu o Fantomasovi dokonce létal, byl motor. Zpočátku měl vůz zastaralý motor z třicátých let, od poloviny 60. let už modernější dvoulitr s 84 koňmi pod kapotou. Díky tomu „uháněl“ maximálkou 135 km/h, později až 195 km/h díky vylepšenému výkonu na 141 koní.

magazin.cz

 
Uvidí se ve čtvrtek

Právě DS byla jedním ze symbolů francouzského ekonomického boomu po druhé světové válce. A nyní by se měla vrátit, první verzi by měl Citroën ukázat už ve čtvrtek, do prodeje by pak luxusní automobil měl zamířit v roce 2010. Nová DS stojí ve firemních plánech velmi vysoko jako vůz, který má pomoci znovu definovat luxusní odnož automobilky.

 

Lidé z Citroënu nechtějí informace listu Les Echos vůbec potvrdit, odvolávají se na čtvrteční tiskovku, dá se ale očekávat, že právě oživení legendární DS by měl být tajný trumf v rukávu.

 

Pokud se informace potvrdí, vydá se skupina Peugeot-Citroën, druhý největší francouzský výrobce automobilů, ve stopách jiných firem, které už některé automobilové legendy oživily. Skvěle se to povedlo třeba německému BMW se značkou Mini, o poznání hůře se vedlo nové generaci Volkswagen Beetle.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 87